ZN.SK
Sklo, rozbité črepy

Podvodníci vo svete: finta s rozbitým sklom alebo melónom

Odkladané rozbité sklo si berú na miesta, kde sa „náhodne“ zrazia s neznámym človekom a po páde na zem sa ozve rinčanie skla…

Špekulanti a podvodníci po celom svete vynaliezajú rôzne metódy ako si zarobiť. O týchto ste však zrejme nepočuli. Vo svete, prevažne však na americkom kontinente je bežné, že si niektorí špekulanti zarábajú pomocou rozbitého riadu a pohárov. Niekde pomôže aj melón. Odkladané rozbité sklo si berú na miesta,  kde sa „náhodne“ zrazia s neznámym človekom a po páde na zem sa ozve rinčanie skla. „Vinník“, ktorý nie je vôbec vinný, len je obeťou, automaticky získava pocit, že nesie zodpovednosť za zničené riady v škatuli.

Sklo, rozbité črepy či melón vo finte

V rýchlosti však obeti nenapadne overovať, či ide naozaj o práve kúpené riady, ani neuvažuje nad dôvodom, prečo sa v škatuli riady vôbec ocitli. Pre hluk a zmätok po „nehode“ je vinník nútený platiť. Podobné triky pritom skúšajú aj Rómovia a Rumuni na Slovensku, hoci ojedinele.

Spadnutý melón a Japonci

Veľmi podobný bol prípad známy ako „Spadnutý melón“ opakovane používaný v USA voči japonským turistom. Tí dokázali a zrejme ešte stále dokážu po celé desaťročia opakovane naletieť. V Japonsku sú melóny totiž vo všeobecnosti dosť drahé. Kým v USA je ich cena veľmi nízka, čo dovoľuje kúpiť melóny výhodne. Vytipovať si japonských turistov už nerobí vo väčšom meste problém. Vraziť a uhrať divadielko je len vecou fantázie a hereckého umenia. Samozrejme, celé divadlo končí nešťastným výlevom „poškodeného“. Japonec buď sám, alebo na naliehanie, chce uhradiť škodu, avšak melón už nestojí pár centov, ale aj 20 alebo 30 dolárov. Minimálne. Zaujímavosťou je, že niektoré staršie japonské cestopisy pred týmto trikom varujú svojich krajanov pred cestou do USA už v 70tych rokoch minulého storočia.

Upozornenie: Články v seriály podvodníkov sveta nie sú návodom na podvody na Slovensku. Upozorňujú na prípady, ktoré po celé desaťročia fungujú vo svete a pred ktorými je potrebné mať sa na pozore. Článok je súčasťou série, ktorá poukazuje na svetovo najznámejšie opakujúce sa finty, ako oklamať ľudí na verejnosti.

Mohlo by zaujímať tiež:

Tomáš

Tomáš
Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.



Inzercia

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu