Najlepšie raňajky: mix rôznych druhov ovsených vločiek - ZN.SK

Najlepšie raňajky: mix rôznych druhov ovsených vločiek

Rôzne druhy vločiek predstavujú perfektný základ raňajok alebo desiaty. Podľa PhDr. Karolíny Hlavatej, odbornej garantky Viem, čo jem, je riešením zmes vločiek. Kombinácia rôznych obilnín zvyšuje pestrosť stravy a pomáha rozšíriť i spektrum prijímaných zdraviu prospešných látok.

Musli mysli

Ušetrí čas a zaistí prísun živín

Ráno je potrebné naštartovať organizmus, ktorý „funguje“ na cukry. Jednoduché cukry nakopnú telo aj myseľ. Pripravené zmesi by však nemali byť zbytočne presladené. „Je dôležité čítať informácie na obale a vybrať si mix bez pridaného cukru. Najlepšou voľbou je preto müsli v podobe rôznych druhov vločiek, doplnené o semienka, orechy, kvalitnú čokoládu alebo sušené nesladené ovocie,“ vysvetľuje PhDr. Karolína Hlavatá. Príkladom vyváženej zmesi vločiek sú nové výrobky EMCO – Mysli ľahké a krehké, ktoré sa skladajú z ovsených, jačmenných, žitných a pšeničných vločiek. Obsahujú minimum pridaného cukru a sú doplnené o superjedlo (semienka, goji, brusnice).

Rozmanitosť podporíte pridaním čerstvého ovocia

Vločky je vhodné kombinovať s potravinou bohatou na bielkovinu, ako je napríklad tvaroh jogurty alebo mlieko, vrátane rastlinných alternatívnych náhrad mlieka, napr. mandľové alebo sójové nápoje. Antioxidačnou bombou sú čučoriedky, maliny a iné drobné plody. Zaujímavé je i sušené ovocie, napr. sušené brusnice alebo goji, nesladenou novinkou je mrazom sušené ovocie, ktoré si zachováva vysokú nutričnú hodnotu, chuť, farbu a štruktúru.

Vločky a nadbytočné kilogramy

Dietológoviaodporúčajú vločkové zmesiako dobrú voľbu pre bojovníkov s nadbytočnými kilogramami.Ľudia v redukčnom režime by však mali dodržiavať doporučené množstvá, nepridávať cukor ani med. Aj s ovocím je nutné zachádzať opatrne. Na druhú stranu je možné pridať trochu viac tvarohu či jogurtu.Porcia vločiek na raňajky sa variuje podľa celkového energetického príjmu.Prechudnúcich je porcia 50 g, pre neredukčné režimy 80-100 g. S bielkovinami nešetrite, optimálne je pridať aspoň 200 g jogurtu alebo 150 g tvarohu. Porcia čerstvého ovocia pre redukčné režimy je 50-100 g.

Mali by ste vedieť

  •  Ovos má vysoký obsah bielkovín, priaznivé zastúpenie aminokyselín a beta-glukánov, ktoré znižujú celkovú hladinu cholesterolu
  • Raž je cenným zdrojom vlákniny a bioaktívnych látok, ktoré zlepšujú metabolizmus sacharidov
  • Jačmeň sa vyznačuje vysokým obsahom vitamínov skupiny B a železa
  • Najväčší obsah minerálnych látok je sústredený v klíčku a obale zrna pšenice, preto je nutrične hodnotnejšia celozrnná múka

Zdroj: www.vimcojim.cz

Najlepšie raňajky: mix rôznych druhov ovsených vločiek
Ohodnoť tento článok
Pod autorom ZN.SK vychádzajú články externých redaktorov a články viacerých autorov súčasne. Neraz vám tak prinášame rozsiahlu tému, alebo článok neobvyklý voči ostatnej našej tvorbe.

Pokračovaním návštevy webstránky súhlasíte s používaním Cookies podrobnosti

ZN.SK používa Cookies

Magazín ZN.SK k svojmu fungovaniu využíva reklamné plochy, ktoré môžu pracovať so súbormi cookies. Súbory cookies v konečnom dôsledku používa, pretože nemá na výber. Dnes takmer všetky stránky používajú Cookies. Cookies sú súbory, v ktorých sa nachádzajú údaje o vašich záujmoch, orientácii na určité konkrétne oblasti záujmov, vekovú kategóriu a tiež umožňujú reklamným plochám zaistiť relevantnú reklamu aj k pohlaviu. Tieto stránky neuchovávajú osobné údaje o Vašej osobe, žiadne citlivé údaje súvisiace s adresou, heslami, alebo ďalšími prístupovými údajmi do stránok, zabezpečených prostredí a podobne. Zberom cookies nedochádza k zachytávaniu hesiel, ani osobnej komunikácie. Využívať ich môže Facebook, Google, alebo mnoho iných systémov.
Toto hlásenie a upozornenie vyplýva z povinnosti európskych zákonov upozorňovať na zber a čítanie Cookies. Internetom nazvaný zákon ako absurdný, ukladá povinnosť portálom upozorňovať na zber cookies, ktorý je pritom bežnou súčasťou online práce s počítačmi viac rokov.
Používanie cookies najlepšie definuje prehlásenie samotného Google:

Ako používa spoločnosť Google súbory cookie


Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad preferovaný jazyk a ďalšie nastavenia. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie.

Súbory cookie používame na množstvo cieľov. Používame ich napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov. Pozrite si zoznam typov súborov cookie, ktoré Google používa, a prečítajte si o tom, ako spoločnosť Google a jej partneri tieto súbory cookie používajú v inzercii. Naše pravidlá ochrany osobných údajov vysvetľujú, ako chránime pri používaní súborov cookie vaše osobné údaje a iné informácie.

Zdroj a kompletné vysvetlenie na: https://www.google.com/policies/technologies/cookies/

Zatvoriť

Viac:
Televízor nemocnica za poplatok
TV na nemocničnej izbe ako automat na mince. Štandard či nadštandard?

Brucho a singultus ako čkanie
Singultus, čiže čkanie, má veľa dôvodov: ako ho zastaviť?

Facebook stránky
Facebook je plný falošných súťaží: čo majú spoločné?

Zavrieť