ZN.SK
Markíza televízia

Markíza cez anténu končí. Čo to znamená a prečo?

Markíza, ako prvá televízia na Slovensku končí cez anténu, čiže DVB. Prijímať jej vysielanie bude možné len digitálne. Čo to znamená a ako vec riešiť?

Markíza končí ako prvá slovenská televízia celkom svoje vysielanie všetkých troch televízií cez klasickú anténu, pozemný prenos cez DVB. Vo všeobecnosti to znamená toľko, že pokiaľ nemá zákazník predplatenú digitálnu, alebo satelitnú službu na príjem signálov, nebude môcť pozrieť vysielanie TV Markíza, Dajto, alebo Doma. Na internete sú viaceré názory na tieto zámery. Drvivá väčšina z nich sa vyjadruje na adresu Markízy negatívne.

Markíza televízia

Rôzni poskytovatelia na to idú rôzne

Od 1.1.2017 skončí svoje vysielanie a jediný spôsob bude cez poskytovateľov digitálnych a satelitných príjmov. Televízia sa tak rozhodla pokračovať už len v modernej technológii. Markíza na tento fakt upozorňuje pár mesiacov pred koncom roka. Veľmi často je toto upozornenie spojené s reklamou na Skylink, no situáciu využívajú aj ostatní poskytovatelia služieb. Služba GoSat je jedna z tých, ktorá sa v reklamách na Markíze objavuje, hoci v menšej miere oproti Skylink. Ten láka klientov pomerne jednoduchou reklamou, v ktorej vystupuje pôvodne český herec. Spoločnosť využíva heslá, ktoré chce počuť najmä staršia generácia. Jednoduchosť a rýchlosť inštalácie len „za euro“. Svoje služby televízie ponúka aj Orange a Telekom. Vysoký nárast záujmu o televíziu Magio majú klienti Telekomu, čím je viacero regiónov a technikov v nich vyťažených vytváraním nových prípojok a pobočky vyťažené jednak pre blížiace sa Vianoce, ale aj pre záujem ľudí o prestup na digitálnu televíziu. Sledovali sme aj Orange, avšak opakovane nefungujúce pole vyhľadávania miesta dostupnosti a neprehľadnosť stránok nám nedalo viac informácií. Televízia spoločnosti Swan je dostupná len v niektorých lokalitách a aj tam je problematické pri vyhľadávaní mesta prístupnosti docieliť jasnejšie informácie. Posledným, nie menším poskytovateľom televízie je Antik. Ten poskytuje satelitnú televíziu aj televíziu cez internet. Má vlastnú kampaň skôr v outdoor prostredí a láka na prístupné ceny a minimálne komplikácie a obsluhu.

Risk aj zisk

Pre Markízu je risk, ak plánuje odstrihnúť skupinu svojich užívateľov. Stratí totiž tých, ktorí odmietnu investovať do zariadenia a mesačných poplatkov. Na druhej strane je to krok, ktorý musel prísť, otázne bolo kedy a vďaka komu. Markíza je dôvodom, pre ktorý sa tisíce domácností rozhodujú pre spoločnosť poskytujúcu televízne pripojenie. Je tiež dôvodom, pre ktorý zareagovali viacerí a snažia sa získať nových klientov. Najvýraznejšie kampane má preto Skylink. Každý divák, ktorý potrebuje zostať v spojení s televíziou Doma, zväčša ženy a v dôchodkovom veku, bude uvažovať o pokračovaní príjmu Markízy. Pre tých, čo nemajú internet a nechcú investovať ani do malej krabičky, bude televízia predstavovať stále nejaké mesačné poplatky.

Mohlo by zaujímať tiež:

Tomáš

Tomáš
Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.



Inzercia

Najčítanejšie

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu