ZN.SK
Lomnický štít a 0 eurová bankovka

Lomnický štít pre vyšší náklad 0 eurových bankoviek bude míľnikom

Bankovky, ktoré boli od roku 2018 dostupné na Skalnatom plese pre návštevníkov ako lákavý suvenír, sa už vypredali. No už čoskoro pribudnú ďalšie.

Lomnický štít je jednou z najvýznamnejších atrakcií Vysokých Tatier. Jednak pre jeho dostupnosť a atraktivitu, výhľad, či význam kultúrny aj spoločenský. Pre zberateľov 0 eurových bankoviek má ešte jeden význam. Je totiž jedným z motívov tohto obľúbeného konceptu, ktorého účelom je podporovať cestovný ruch. V prípade Lomnického štítu je dokonca možné hovoriť o skutočnom efekte na rozvoj turizmu, keďže záujem o 0 eurové bankovky popohnal aj záujemcov o bankovku s vyobrazením slávneho tatranského vrcholu už v roku 2018. A to aj medzi tými, ktorí sa Tatrám vyhýbali.

Lomnický štít a 0 eurová bankovka

Nová séria a dotlač už čoskoro v predaji

Bankovky, ktoré boli od roku 2018 dostupné na Skalnatom plese pre návštevníkov ako lákavý suvenír, sa už vypredali. Svojich majiteľov si našlo 15 000 kusov. Už o niekoľko dní však pribudne k sérii EEAX 2018 aj séria EEAX vydaná v roku 2020 a náklad celkovo 10 000 kusov. Z nich je 8 000 kusov s novším dizajnom a 2 000 kusov s prítlačou Anniversary 2020. Ako prvá suvenírová bankovka na Slovensku a v Čechách dosiahla počet nad 20 000 kusov, čo znamená, že sériové čísla od 20 001 budú unikátne a prvé. Cena bankovky bude 3 EURÁ za kus. Od prvej série sa odlišuje najmä miernymi zmenami vo farebnosti, ako aj pribudla pätica hviezd na pravom okraji a niektoré ďalšie prvky.

Lomnický štít príkladom predajov na západe

Ako je v Nemecku a Francúzsku, kde koncept vznikol, bežne zvykom, úspešné turistické destinácie majú oveľa vyššiu zásobu svojich bankoviek a teda aj vysoké sériové čísla. Počítajú totiž s tým, že záujemcovia si budú môcť tento suvenír zakúpiť aj o niekoľko týždňov neskôr, po prvotných ošiaľoch. Miesta mimoriadne populárne, akým Lomnický štít bezpochyby je, dokážu ponúknuť návštevníkom vyšší náklad a mať ho v zásobe aj pre tých, čo si návštevu naplánujú na neskôr. Suvenír sa tak dostane aj do rúk príležitostných zberateľov, alebo dokonca aj nezberateľov, ale skôr „náhodných zákazníkov“. Aj takí si radi bankovku kúpia, najmä ak je na očiach a vďaka medializácii je jej vizuál známy aj nezberateľom.

Vyšší náklad môže totiž poslúžiť ako klasický suvenír v rámci dlhodobej ponuky. Nie náhlej a nárazovej. Tak ako nás potešia nemecké pamiatky a historické miesta v Nemecku s bankovkou vydanou pokojne pred dvoma rokmi (hoci aj s vysokým číslom), tak môže aj Lomnický štít potešiť zahraničných turistov, ktoré možno ani nedúfali, že sa tento turistický cieľ na bankovke nachádza. Pre tých informačne pripravenejších je tak motiváciou vyraziť na Skalnaté pleso. Nadšenci pre koncept suvenírových bankoviek totiž poznajú dva druhy pocitov. Ten keď bojujú o jeden z prvých kúskov po zahájení predaja, ale aj ten pocit, ktorý prichádza, keď získajú akýkoľvek kúsok nezameniteľného ružovofialového papierika. O to viac je nezabudnuteľný, keď stihnete nejaký kúsok pred jeho vypredaním.

Mohlo by zaujímať tiež:

Tomáš

Tomáš
Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.



Inzercia

Najčítanejšie

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu