Kuchárska kniha pre udržiavateľov 160 gramov sacharidov denne - ZN.SK

Kuchárska kniha pre udržiavateľov 160 gramov sacharidov denne

Viete čo je dnes najpopulárnejšie v gastronómii? Pochopiteľne zážitková gastronómia a zdravá výživa. Práve k zdravej výžive sa mnohí uchyľujeme až keď je neskoro, no čoraz viac sa z nej stáva životný trend. Neustále sa dozvedáme niečo viac o tom, čo nám škodí a azda najviac rezonuje v poslednom období cukor. Cukrovka, inzulínová rezistencia, rôzne iné choroby alebo diéty obmedzia možnosti stravovania, alebo ich aspoň poriadne skomplikujú. Pre tieto prípady môže byť zaujímavým pomocníkom knižka 160 gramov sacharidov (chutné jedlá bez výčitiek), ktorú napísala maďarská autorka Krisztína Vrábel, tiež pacientka inzulínovej rezistencie.

160 gramov sacharidov

Do 160 gramov a nie viac

Pri ochoreniach ako sú cukrovka a inzulínová rezistencia sa môžete stretnúť s lekármi používanou 160 gramovou diétou. Pre bežného spotrebiteľa a konzumenta je ťažké pochopiť a vymerať, čo to znamená a do akej miery ho toto číslo ovplyvní. Sledovať popisy obsahov a výživových hodnôt na potravinách je niečo podobné. 160 však znamená dennú dávku sacharidov. Telo pritom sacharidy potrebuje a nemožno ich celkom vylúčiť z jedálnička. Rozkladajú sa na 30 gramov pre raňajky, po 20 na desiatu a olovrant, 50 na obed a 40 na večeru. Autorka knihy o ktorej bude reč, sa v úvode čitateľom prihovára a z osobných skúseností vysvetľuje, ako sa zásadne zmení stravovanie, ale aj to, že to nie je až tak zlé, ako to na prvý pohľad vyzerá. Čo môžete jesť a čomu sa vyhýbať zhŕňa hneď v úvode rovnako ako niekoľko rád k životnému štýlu.

Recenzia knižnej novinky z vydavateľstva NOXI

Sacharidy v raňajkách až po večeru

Kontrolovanie a obmedzovanie sa v stravovaní je žiaľ údelom niektorých z nás. K prehľadnosti toho, ktoré potraviny si môžeme dopriať a tabuľkovo by mali zodpovedať číslam, slúži na štyroch stranách abecedný zoznam rôznych surovín, druhov mäsa, zeleniny, ovocia a pochutín ktorých 100 gramov obsahuje konkrétne množstvo sacharidov. Dozviete sa tak zaujímavosti ako sú nulový obsah sacharidov vo väčšine rýb, mäsových výrobkov, obsah v rôznych aj na prvý pohľad nesladených nápojoch a napríklad až 70 percent sacharidov v pomarančovej kôre, len tak na okraj.

168 stranová kniha štvorcového formátu sa delí na jednotlivé kategórie rozdelené práve podľa toho, k čomu mäso slúži, alebo čo je jeho základom. Prvá samostatná kategória Raňajky prezentuje úvodné jedlá dňa s hodnotou do 30 gramov sacharidov. Tento údaj je pritom pri každom jednom recepte uvedený hneď pri texte, súpise ingrediencií a surovín, zároveň pri postupe prípravy. Celá textová časť je vždy rozdelená do kráža v štyroch blokoch a na protiľahlej strane sa nachádza fotografia daného jedla. Každý jeden výsledok z kuchyne je tak jasný a vyobrazený. Presne rovnako tak sú rozdelené aj nasledujúce kategórie Zeleninové chody, Jedlá z mäsa a rýb s oblohou použiteľné ako obed a ako večera. Štvrtou je kategória ľahkých jedál, ktorý by si mali každé udržiavať 20 gramov, spolu tak 40. Pripravené sú práve tak, že je ich možné použiť na tento účel, pričom sami sa rozhodnete, či sú vám v danej chvíli po chuti skôr nápoje, slané maškrty, alebo dezerty v pravom slova zmysle.

Postrehy:

  • Kniha má mäkkú väzbu a formát približujúci sa k A4.
  • Fotografiu obsahuje každý jeden recept samu pre seba a je tak jasné, ktorý recept je popisovaný, keďže jednej dvojstrane je vyhradený jeden pokrm.
  • Súčasťou informácií o danom jedle je aj tabuľka energetickej hodnoty v kcal. Posledným prínosným údajom je výmera času potrebného na prípravu.
  • Delenie na viacero receptov sa nachádza skôr v časti dezertov, kde si vystačia aj s menšou plochou. Opäť však nechýbajú informácie o hodnotách, čase a aj vrátane postupu a zoznamu surovín.
  • Úplný samotný záver knižky obsahuje abecedný zoznam všetkých receptov, hoci vpredu sa nachádza register všetkých strán podľa kategórie a postupnosti.

Pekná kniha, ktorú ocenia najmä ľudia s problémami, ktorí sú nútení sledovať sacharidy, ale na prekvapenie v nej nájdu možno iný jedálniček ľudia, ktorí sa snažia vzdať cukru a znížiť jeho príjem na minimum spôsobom, ktorý nebude bolestivý a nevzdá sa pritom celkom sladkého. Zaujať môže každého, kto zostal ovplyvnený správami o škodlivosti cukru a  podporovateľom zdravého stravovania kniha.

Knižka je k dispozícií v kníhkupectve Bux.sk

Kuchárska kniha pre udržiavateľov 160 gramov sacharidov denne
Ohodnoť tento článok
Tomáš Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.
Viac:
Longbottom
Extrémni športovci sveta: Dylan Longbottom

Žiadne tajomstvá
Knižná novinka: Žiadne tajomstvá od Lisa Renee Jones

slúchadlá a počúvanie
Švédska novinka: pohlavný styk bez dohody a súhlasu bude znásilnením

Zavrieť