10 primitívnych rád, ako sa zbaviť nepokoja a stresu

10 primitívnych rád, ako sa zbaviť nepokoja a stresu

Stres a nepokoj je bežnou súčasťou súčasnosti. Nehovoriac o náročnej dobe, v ktorej žijeme. Tento článok prináša zopár jednoduchých tipov, ako si uľaviť od negatívnej energie či emócií, ktoré sa v nás pravidelne hromadia. Či už ide o ťažký deň v práci, rodinnú nepohodu, nevyhovujúcu finančnú situáciu, nedostatočnú socializáciu, nenaplnené očakávania alebo inú frustráciu. Toto sú overené rady v súlade so zákonom.

Stres, nepohoda, vyčerpanie, nervozita

1. Cabernet Sauvignon

Alebo iná odroda. Rýchle a jednoduché riešenie na zlepšenie nálady. Neodporúča sa v prípade, ak máte v daný deň ešte nejaké dôležité povinnosti, prípadne stretnutie. Taktiež pravidelná a nadmerná konzumácia môže časom začať spôsobovať problémy. Pokiaľ však popíjate kvalitné víno striedmo a s rozumom, výhody prevažujú. Už len ustriehnuť túto tenkú hranicu medzi vyčarením úsmevu na tvári a vytvorením závislosti od alkoholu.

2. Liečivá moc byliniek

Čo nenájdete v babkinej špajze, určite objavíte v lekárni. Bylinky vo forme čaju alebo kapsúl. Rôzne vitamíny a výživové doplnky s upokojujúcim účinkom. Medovka, levanduľa, ľubovník, pamajorán,… Už samotné pestovanie či zber byliniek môže u niekoho pôsobiť antidepresívne. Nepoužívať ako náhradu rozmanitej stravy!

Stres, nepohoda, vyčerpanie, nervozita

3. Motivačná literatúra

Stačí vbehnúť do kníhkupectva alebo tento pojem hodiť jednoducho do Googlu. Vysype sa na Vás množstvo produktov, ktorých autori majú jediný cieľ. Vaše šťastie. Už len pri uvedomení si toho, koľko ľudí Vám chce skutočne pomôcť, sa začnete cítiť lepšie. Existuje minimálne tisíc a jeden návodov na spokojný a šťastný život. Ak sa naozaj veľmi nudíte, za pokus to stojí. I keď na tak presýtenom trhu bude určite náročné nájsť kvalitnú literatúru tohto druhu.

4. Reggae

Kde je super počasie, tam sú skvelí ľudia a ešte lepšia hudba. Tá Vás nabije pozitívnou energiou bez toho, aby ste ležali na pláži s Bacardi v ruke. Pri počúvaní tohto hudobného štýlu sa budete cítiť ako na slnkom zaliatej Jamajke. Najčastejšie sa s týmto pojmom spája Bob Marley. Možnosti sú však nekonečné. Za povšimnutie stojí určite interpret Mike Love či kalifornská formácia Stick Figure, ktorá ponúka zaujímavý mix reggae a elektronickej hudby.

5. Meditácia

Činnosť vedúca k duševnej rovnováhe a pokojnej mysli. Existuje množstvo jej foriem. V súčasnosti je najviac počuť najmä o meditácii všímavosti a vhľadu. Avšak meditovať je potrebné sa naučiť pravidelným tréningom. Dostupných je množstvo videí či kníh s návodom, ako na to. Môžete skúsiť aj skupinovú meditáciu pod dohľadom duchovného učiteľa. Ak je Vaša myseľ tejto skúsenosti otvorená, choďte do toho!

6. 4 – 7 – 8

Pokiaľ večer ležíte nepokojne v posteli a nedokážete zaspať, môžete vyskúšať túto relaxačnú metódu. Tá spočíva v regulácii dýchania v jednotlivých intervaloch. Vedie k celkovému uvoľneniu napätia, po ktorom si môžete vychutnať ničím nerušený spánok a sladké sny.

beh v jeseni

7. Beh

Skvelý odburávač stresu ale i prebytočných kalórii. Negatívne emócie sú preč a telo je zaplavené endorfínmi. Pri tejto činnosti je veľmi dôležitá pravidelnosť. Optimálne dvakrát do týždňa. Pri behaní môžete objaviť množstvo zaujímavých miest či trás. Nezabudnúť na energickú hudbu do uší. Ak potrebujete poriadne nakopnutie, vyskúšajte thrash metal.

8. Priateľ/ka na telefóne

Ak sa už rozhodnete, niekomu sa vyrozprávať, ideálne je vybrať si človeka, ktorý disponuje aspoň nejakou schopnosťou empatie. Dokáže viac počúvať ako hovoriť. Vie povzbudiť a nepotrebuje radiť pokiaľ my samy o to nepožiadame.

Mačka a dom

9. Prítomnosť iného cicavca

V prípade, že koncentrácia hnevu je príliš vysoká, ideálne je zameniť prítomnosť človeka iným druhom. Medzi tie najdostupnejšie patrí morča, pes alebo mačka. Nie je nič upokojujúcejšie, než zaboriť si tvár do mäkkej pradúcej guľôčky. Každodenná starostlivosť o nemého tvora Vám zmysluplne vyplní čas aj prázdno v duši.

10. Psychoterapia

Po prvý krát sa budete cítiť čudne. Ale to ste sa cítili aj pri mnohých iných, menej osožných aktivitách. Tak prečo tomu nedať šancu. Ak sa Vám podarí nájsť psychoterapeuta, ktorý Vám sadne a budete s ním aktívne spolupracovať, môže Vám pomôcť, posunúť sa ďalej. V prípade, že ste stratili smer a neviete ako a kam ďalej.


Viac:
Komár a uštipnutie hmyzom
Cestovanie za oceán: Ako sa brániť proti vírusu ZIKA?

Ivánska cesta, Bratislava
Šialené miesta Bratislavy: Križovatka na Ivanskej ceste a koľaje

Víno a syr, výborná kombinácia
Kombinácia víno a syr: párik, ktorému to naozaj klape

Zavrieť