Džungľa, stratený v džungli, Daniel Radcliffe

Recenzia: Stratený v džungli, strhujúci skutočný príbeh

V najbližších dňoch prichádza do slovenských kín príbeh sfilmovaný podľa skutočných príbehu Yossiho Ghinsberga a jeho rovnomenného knižného bestselleru Stratený v džungli.

V najbližších dňoch prichádza do slovenských kín príbeh sfilmovaný podľa skutočných príbehu Yossiho Ghinsberga a jeho rovnomenného knižného bestselleru, ktorý podrobne  opisuje expedíciu a následne boj o holý život. Réžie sa ujal austrálsky režisér Greg McLean a obsadenie hercov neznačí nič iné, ako napínavý film, pri ktorom ostanete v napätí do posledných minút. Džungľa má jasný odkaz: sem ľudia nepatria.

Z dobrodružnej expedície boj o holý život

Mladý muž chce na cestách po svete uniknúť rutinne a nude západoeurópskeho života. V bolívijskej metropole La Paz stretáva nových známych z rôznych kútov sveta. Sebavedomého Kevina (Alex Rusell), opatrného Marcusa (Joel Jackson) a tajuplného sprievodcu Karla (Thomas Kretschmann). Ten ich vezme na expedíciu do neprebádaných miest amazonského pralesa. Tvrdí, že tam môžu nájsť neznámy indiánsky kmeň, úplne nedotknutú prírodu a možno aj náleziská zlata. Lenže uprostred divočiny sprievodca zmizne a skupina cestovateľov sa pri stroskotaní na divokej rieke rozpadne. Hlavný hrdina Yossi (Daniel Radcliffe) zostane sám uprostred nepriestupnej, nehostinnej a nebezpečnej džungle. Bez noža či inej zbrane, bez zásob a bez akéhokoľvek prístrešia. Má síce za sebou tri roky vojenskej služby, ale tie ho zďaleka nedokázali pripraviť na všetko, čo ho v dusnom juhoamerickom pralese čaká. Krásna príroda sa mení na zelené peklo a na nepriateľa plného útočných tvorov, jedovatých rastlín i hadov, odporného hmyzu a ohavných parazitov, aké si v stredoeurópskych pomeroch nedokážeme ani predstaviť.

Už nie ako Harry Potter

V hlavnej úlohe zažiaril Daniel Radcliffe, ktoré si každý odjakživa spájal s Harry Potterom. Film Stratený v džungli ho ukazuje v úplne inom svetle, v inej úlohe. Špinavý, zarastený bojuje o holý život, kde kvôli nedostatku potravy a vody máva halucinácie a vracia sa v krátkych spomienkach do minulosti. V nádeji, že prežije ho drží malá knižka, ktorú dostal ešte ako mladý a ak ju budem mať stále pri sebe, ochráni ho. Sám uprostred džungle stretáva zvláštnu ženu, o ktorú má potrebu sa postarať. Milovníci divokej prírody majú možnosť vidieť krásnu juhoamerickú prírodu, ktorá je zobrazovaná v detailoch. Najprv v pozitívnom svetle, kde si ju postavy na výlete užívajú Neskôr v čiernom, negatívnom. Vtedy bojujú o holé životy. Tento dramatický thriller zobrazuje aj napäté vzťahy medzi novovzniknutými kamarátstvami a pevné puto ich vzťahov. Koniec je napínavý a dojímavý. Slabšie povahy sa neubránia slzám. O to viac, že ide o skutočný príbeh na záver doplnený reálnymi fotkami hrdinov.

Skutočný príbeh Stratený v džungli si diváci majú možnosť vďaka Bontonfilmu pozrieť v kinách už od 28.12.2017.