vražedná pomsta Sandra Brown recenzia knihy

Recenzia: Nová kniha Vražedná pomsta od Sandry Brown

Hlavná postava najnovšieho románu Sandry Brown – Vražedná pomsta, je Crawford Hunt. Texaský ranger, ktorý sa spamätáva z ťažkého obdobia…

Hlavná postava najnovšieho románu Sandry Brown – Vražedná pomsta, je Crawford Hunt. Texaský ranger, ktorý sa spamätáva z ťažkého obdobia, keď prišiel o milovanú manželku a kvôli následnému holdovaniu alkoholu aj o svoju dcéru. Keď sa vráti k normálnemu životu, čaká ho sled súdnych pojednávaní, ktorými chce získať milovanú dcérku späť z opatery svokrovcov. Jeho svokor, tvrdý a neúprosný Joe, je však stále presvedčený o tom, že so svojou manželkou Grace sa o vnučku postarajú lepšie. Huntovi preto hádže polená pod nohy na každom kroku a dáva mu pocítiť svoju nevraživosť. Súdny proces sa ešte viac zamotá v momente, keď počas pojednávania vtrhne do súdnej siene zamaskovaný strelec, ktorý vystrelí na jedného z policajných zamestnancov.

Počas prestrelky Hunt inštinktívne bráni vlastným telom sudkyňu Holly Spencerovú, ktorej tak pravdepodobne zachráni život. Od tohto momentu sa chtiac-nechtiac jeho život prepletie s tým jej, keďže ich spája tento silný okamih, ako i odhalenia, na ktoré spolu postupne prichádzajú. Ambiciózna Holly navyše musí dávať pozor na každý svoj krok, keďže v nasledujúcich voľbách musí presvedčiť, že si miesto sudkyne skutočne zaslúži.

Odhaľovanie zločinu, láska k dcére, boj so svokrom, zaujatosť vyšetrovateľa voči Huntovej osobe, erotika… to všetko ešte poriadne zamieša karty na ceste Hunta za pátraním strelca a na ceste, kde hlavným cieľom má byť získanie jeho dcéry späť.

Texaský ranger Hunt

Hunt je texaský ranger, ktorý má za sebou pestrú pracovnú i osobnú minulosť, v ktorej sa nájdu víťazstvá i pády. Navonok drsný ranger v kovbojských čižmách a klobúku, s neposednými vlasmi, strniskom a dobrou postavou je však vo vnútri citlivý, veľmi starostlivý, vždy do poslednej bodky myslí na to, aby boli jeho milovaní v bezpečí a nič im nechýbalo. Po strate manželky sa pre neho začína ťažké obdobie, kedy prepadne alkoholu a uvedomuje si, že je nebezpečný aj pre vlastnú dcéru. Preto sa jej zrieka a zveruje ju do opatery svojich svokrovcov, no po čase ju chce získať späť a tak sa začnú súdne pojednávania. Čaká ho ťažká skúška s jeho nekompromisným svokrom. Joe mu jasne dáva najavo, že sa bude zubami-nechtami snažiť, aby vnučka ostala pri nich. S Huntom medzi sebou vedú nepríjemné slovné boje, pri ktorých, zdá sa, má Joe srdce z kameňa. No Hunt sa snaží ovládať, lebo hoci to v ňom vrie, vie, že jeho nekompromisný svokor by všetko použil proti nemu a on teraz nemôže pochybiť.

Hunt predstavuje ideálnu postavu na to, aby si nás triler pohltil. Je nespútaným, živelným, vždy je prekvapením, kde sa ocitne, je ochrancom, je tvrdým bojovníkom za pravdu a odhalenie trestných činov, hoci až na pokraj svojich síl a nebezpečenstvo ohrozenia svojho života. Jeho drsná povaha sa maximálne láme v momente, keď je so svojou dcérou, ktorú nadovšetko miluje a nedovolil by, aby jej niekto skrivil, čo i len vlások na hlave. Vtedy sa stáva jemným, obetavým otcom plným lásky. Protagonista s takýmito dvomi protipólmi nás má vždy čím zaujať a jeho impulzívnosť je v knihe maximálne osviežujúca. Okrem toho je vždy plný tajomstiev, ktoré v sebe uchováva, aby ochránil svojich najbližších. Triler okorenia aj erotické pasáže nespútaného a živelného sexu, ktorý sa postupne mení na jemnú romantiku.

Kniha Vražedná pomsta predstavuje romantický triler, ktorý je strhujúci a plný zvratov, neočakávaných odhalení a zauzlení. Aj keď sa už zdá, že zločiny sú odhalené a stopy vedú tam, kam by mali, vždy sa čosi pokazí, popletie, do hry prídu nové komplikácie. Sandra Brown svojím majstrovským pisateľským štýlom krája napätie a až do poslednej chvíle vás akcia a vášeň v knihe neprestanú baviť.

Informácie o knihe Vražedná pomsta:

• Autor: Sandra Brown
  • Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ