Recenzia hry: Asseto Corsa, slušný pretekársky simulátor - ZN.SK

Recenzia hry: Asseto Corsa, slušný pretekársky simulátor

Ste fanúšikom aut, adrenalínu, rýchlej jazdy alebo závodných okruhov? Máte občas chuť, keď sedíte v aute, dupnúť na to a poriadne to roztočiť ale zákony a bezpečnosť ostatných účastníkov premávky vás držia vzadu? Potom ste tu správne! Hra od talianskych autorov, Asseto Corsa by mohla byť aspoň z časti vaše riešenie.

Asseto Corsa

Asseto Corsa

Asseto Corsa je pretekársky simulátor vytvorený herným štúdiom Kunos Simulazioni. Vývojári sa rozhodli odchýliť od moderných trendov, nereálnych, arkádových pretekov, ktoré nám každým rokom servíruje gigantické štúdio EA Games vo forme Need for Speed série, a pokúsiť sa priblížiť k reálnemu a hlavne autentickému zážitku.

Spracovanie

Autori si dali na svojom produkte veľmi záležať o čom svedčia detaily spracované na veľmi vysokej úrovni v každej sfére hry. Či už sa bavíme o vkusnom prostredí, ktoré vám bude spríjemňovať jazdu na vašom novučičkom Ferrari alebo o zvukoch, ktoré vám budú robiť spoločníka od momentu, keď sadnete do virtuálneho auta. Túrovanie motora, preradenie, podradenie, zrýchľovanie. Všetko to, vám bude robiť pre pastvu pre uši. Nesmieme zabudnúť na hlavný motív hry a ním sú autá. Či už zatúžite po Lamborghini, Audi či nablýskanom Mercedese, ponuka je vskutku obstojná a je naozaj z čoho vyberať.

Asseto Corsa

Čo sa týka, fyziky a správania auta, je nutné povedať, že vývojári spravili kus veľkej roboty. Je samozrejmosť, že pravdepodobne nikdy sa správanie virtuálneho auta dostane na úroveň reálneho, no štúdio Kunos Simulazioni sa k tomu naozaj priblížilo. Poveternostné podmienky, ostatní účastníci premávky a mnoho ďalšieho. To všetko ovplyvňuje vaše auto jazdu. Samozrejme, kľúčovou postavou ste stále vy.

Herné režimy, ktoré si vychutnáte

Ako to je u hier zvykom, aj tu nás čaká niekoľko druhov zábavy. Prvý z režimov sa nazýva Career. Tu máte za úlohu prejsť istý typ závodu s vopred určeným autom. Podobný prvému režimu je druhý, ktorý sa nazýva Special Events, ktoré sa dá hovoriť aj nepriame pokračovanie Carrer módu, keďže štýl a kompozícia úloh je veľmi podobná. Nakoniec to najlepšie a posledný režim, ktorý si pre nás vývojári pripravili je takzvaný Drive. Tento mód bol podľa môjho názoru najatraktívnejší, keďže ste si mohli vybrať na akom aute pôjdete, kde budete jazdiť a dokonca aj za akých podmienok. Všetko je vo vašich rukách.

Online režim hry

Hra pre viacej hráčov je v súčasnosti nevyhnutnosťou a povinnou výbavou každej hry. Avšak táto stránka z neznámych príčin vo väčšine prípadoch sklamala u hier tohto žánru. Našťastie, prípad Asseto Corsy to nie je. Multiplayer funguje na veľmi podobnom princípe ako Drive mód jedného hráča, len s tým rozdielom, že súper vám nič nedaruje zadarmo a boj o prvú priečku v závode je vždy náročný a zápasí sa do posledného momentu.

Celkové zhrnutie

Asseto Corsa je bez pochyby kvalitnou hrou. Dych-vyrážajúca grafika, famózne audio, pestrá škála aut, súťaživý online mód a mnoho ďalšieho na vás čaká v jednom z najlepších závodných simulátorov v súčasnosti. Hra by mala byť povinnou jazdou nie len skalných fanúšikov rýchlych aut či ťažkých hráčov ale i obyčajných, ťažko pracujúcich ľudí, ktorí sa potrebujú z čas na čas odreagovať. Určite nebude ľutovať.

Pripravil Erik Demolli

leonardo dokument
Leonardo di Caprio a ekologický dokumentárny film “Je s nami koniec?”