Gmail, azda dnes najobľúbenejšie emailové riešenie po celom svete, mal mimoriadny výpadok. Už pred pár dňami sme mohli pocítiť nedostupnosť služieb Googlu, keď nebolo možné sa prihlásiť, alebo riadne používať jeho služby, no výpadok, ktorý nastal 15. decembra večer a pokračoval do 16. decembra ráno sa už týkal aj všetkých majiteľov emailových schránok Gmail.
Nočný výpadok služby Gmail: Ako sa prejavil a ako to vyzeralo?
Z pohľadu používateľa sa nezmenilo nič. Sporadický používateľ nemusel pocítiť vôbec nič. Za to používateľ, ktorý Gmail použil v zmienenom čase nemohol prijímať žiadnu poštu. Nešlo pritom o jednoduchý výpadok, kedy by nefungovali funkcie. Týkal sa totiž priamo nastavení prijímacieho servera, ktorý rozdeľuje poštu. Všetkým odosielateľom totiž automaticky aj v závislosti od vlastných nastavení servera odosielateľa, prichádzala informácia o tom, že adresát neexistuje. V takomto prípade sa server odosielateľa nepokúša opakovane správu odoslať a ani prijímací server správu nepríjme s oneskorením. Skrátka akýkoľvek email na neexistujúcu schránku nebude možné vôbec odoslať. Stalo sa tak niečo, s čím nepočítali ani optimistickí neprajníci Googlu – gmail zlyhal a na niekoľko hodín všetky emailové schránky hrali mŕtveho chrobáka. Výsledok? Možno nepríjemný.
Čo to mohlo spôsobiť?
Je predvianočný zhon a množstvo obchodov ťahá nočné. V tom čase Vás mohli informovať o dôležitých informáciách k objednávke a kým oni môžu mať poštu v odoslanej pošte, vy ju nikdy nebudete mať v pošte prijatej. Nie každému odosielateľovi zobrazí varovanie, aké sme odchytili nižšie na snímke.
Ak Vám obchody poslali faktúru, dodacie listy, tak ako napríklad posiela MALL, Martinus, BUX, a mnoho menších predajcov práve v čase odľahčenia vlastných serverov (počas večera a noci), nič z toho nebolo prijaté. Podobne, ako keby ste čakali akýkoľvek súkromný email. Banky môžu posielať úhrady a potvrdenia pri dôležitých platbách, upozornenia, rôzne notifikácie. Nič z toho neprišlo a ani opakovane nepríde. Neprišli ani informácie od kuriérov o sledovaní zásielok. Google po prihlásení do gmailu nezobrazuje žiadne upozornenie na možnú nutnosť kontroly. Ak ste niečo mali čakať a možno ste ani nevedeli, je dobré si prejsť očakávané objednávky a komunikácie. V opačnom prípade budú obchody a priatelia očakávať vašu reakciu na niečo, čo sa z pohľadu používateľa emailu na Gmail nikdy nikto nespýtal.