Bvlgari (Bulgari) je spoločnosť preslávená najmä svojimi hodinkami, ktoré vyrába od 40. rokov minulého storočia. Značku je ľahké spoznať podľa výnimočného, kreatívneho a moderného štýlu, ktorý je typický pre všetky jej produkty. Šperky sú charakteristické originálnym štýlom inšpirovaným prvkami rímskeho a gréckeho klasicizmu. Bvlgari nie sú však iba šperky a hodinky, ale aj šatky, kabelky, okuliare a parfémy, ktoré sú na svete od roku 1993.
Umenie z Ríma
Značka bola založená v Ríme v roku 1884 talentovaným gréckym strieborníkom Sotiriom Bulgarim. Rýchlo si získala reputáciu talianskej dokonalosti s vynikajúcim remeselným spracovaním a nádhernými výtvormi. V priebehu desaťročí sa šperky Bulgari definovali osobitým štýl tvoreným žiarivými farebnými kombináciami. Okrem toho aj vynikajúco vyváženými objemami a nezameniteľnými motívmi, ktoré vzdávajú hold rímskym koreňom. Spoločnosť Bulgari neustále ctila svoje kultúrne dedičstvo a zároveň predstavila inovácie. Tie prepísali pravidlá šperkárskeho vesmíru, a naštartovali nové trendy, ktoré vynikli ako ikony súčasného dizajnu. Výrobky sú dodnes typické jednoduchými a napriek tomu nápaditými rysy. Náušnice Bvlgari, náhrdelníky, náramky, brošne i hodinky Bvlgari sú výrazné, masívne, exotické a napriek tomu stále elegantné.
Od striebra k zlatu
Skoré klenotnícke diela z 20. rokov 20. storočia odrážali dizajn tradičnej francúzskej školy a boli vyrábané prevažne z platiny a diamantov s geometrickým a štylizovaným dizajnom Art Déco. Od 40. rokov 20. storočia sa začal objavovať pravý taliansky štýl Bvlgari, ktorý vo svojich šperkoch odrážal slnečné odtiene žltého zlata a vlnité špirály.
Farebné kreácie a nezvyčajné materiály
V polovici 50. rokov minulého storočia spoločnosť Bvlgari postúpila o krok ďalej zavedením odvážnych kombinácií drahých a farebných kameňov. Kabošon, pripomínajúci kupoly rímskej krajiny, sa stal charakteristickým znakom značky. Vďaka prekvitajúcej ére Dolce Vita sa obchod na ulici Via Condotti stal jedným z obľúbených miest stretnutí filmových hviezd a spoločenských osobností. Tým sa umocnila medzinárodná sláva značky. Na vlne úspechu sa spoločnosť začiatkom 70. rokov rozšírila do Európy a Spojených štátov. Neskôr značka stavila na neviazané kreácie, ktoré sa starali o vkus moderných a dynamických žien. V 80. a 90. rokoch spoločnosť Bvlgari pokračovala v inováciách a uviedla na trh výrazné všestranné šperky na každodenné nosenie. Modulárne šperky boli odpoveďou na potreby každej ženy. Netradičné materiály boli do klenotov a hodiniek zakomponované s kreativitou a dosiahli nové vrcholy sofistikovanosti: oceľ, porcelán, hodváb a drevo posunuli hranice luxusu.
Luxusné a prepychové hotely
V súčasnosti teda pôvodne šperkárska spoločnosť ponúka nielen klenoty, ktoré si zákazníci môžu vyskúšať v absolútnom súkromí, ktoré poskytujú priestory obchodov, ale aj celý rad ďalšieho luxusného tovaru, vrátane kabeliek Bvlgari, šálov, vzácnych edícií vejárov, mís či tanierov . Meno Bvlgari nesú tiež prepychové hotely tejto firmy, ktoré sa nachádza v najrôznejších rekreačných centrách sveta a ktorých filozofiou nie je nič iné ako luxus a kvalitné služby. Hotel Bvlgari je vždy rajom pohodlného luxusu a prepychu. Hoci v roku 2001 zaznamenala firma úpadok, kvôli teroristickým útokom a následnej kríze, dnes jej vývoj znova stúpa rovnako ako počet zákazníkov. Bvlgari si vydobyla popredné umiestnenie na poli prestížnych výrobcov šperkov a jej diela zdobia telá miliónov žien. Okrem svojich luxusných parfémov sa značka prispôsobila aj momentálnej Covid pandémii a do svojho portfólia pridala dezinfekčné gély.
Značku prezentuje aj niekoľko kníh v známom americkom vydavateľstve Assouline. To vydáva drahé knihy, ktoré sú neskôr súčasťou výstavných siení, vinoték, luxusných butikov, či hotelových salónikov. Tieto knihy v plnej cene môžu nakúpiť slovenskí zákazníci na luxusnakniznica.sk, prípadne knihy s drobnými poškodeniami s 50% zľavou aj priamo na bux.sk. Ide zväčša o obrazové publikácie v luxusnom prevedení s kvalitným papierom a grafikou.