Black Friday, americký sviatok nakupovania, lokálne dokonca zápasenia o tie najlepšie kúsky v najlepších cenách, sa dostal aj vďaka silnému marketingu, internetovým obchodníkom a tiež vďaka šíreniu informácií v súčasnosti oveľa rýchlejšie, aj k nám. Black Friday aj my poznáme ako posledný novembrový piatok, kedy viacero obchodníkov láka na zľavy. Je pritom celkom jedno, či ponúka zľavy bežne pred aj po tomto piatku, pretože zákazník vie, že v tento deň a niekedy aj do nedele potom má šancu nájsť vo výhodnej cene, čo chce.
Black Friday a pohľad obchodníka
Nejeden obchodník rieši dilemu. Bude sa opičiť po ostatných každý rok, alebo zostane bokom, ako hipster snažiaci sa zaujať svojou originalitou mimo masové zmýšľanie, keď tu zrazu príde otázka od klienta „Kedy spúšťate váš Black Friday?“. Opičiť po ostatných nemusíme nazývať opičením. Jeden deň v roku nemusíme pokladať za zhrešenie. Najmä ak má obchodník čo ponúknuť, dokáže nájsť sortiment, ktorému vie dať zľavu a potešiť zákazníka. Produktom pod cenu sa stále dá získať zákazník, emailová adresa so súhlasom, k nákupu môže pribrať aj iný tovar. Máte šancu ho osloviť dnes a pokojne aj zajtra. Black Friday je marketingová, ale aj obchodná príležitosť ukojiť si z koláča celého ošiaľu. Tak prečo stáť bokom?
Pohľad zákazníka
Hráč počítačových hier má istotu, že ak doteraz nenakúpil, zajtra môže zájsť na Gameexpres.sk, alebo Steam a nájde tam Black Friday. Milovník technológií zájde do najznámejších obchodov s elektronikou a už dnes sa dá nájsť viacero z nich ozdobených bannermi a reklamami na Black Friday. S týmto sloganom, či heslom označený výpredaj nachádzame aj deň vopred na viacerých stránkach, predajcoch odevov, v obchode s knihami Bux.sk, tradične aj Alza.sk a mnoho ďalších. Svoju akciu propaguje aj TESCO v televíznej reklame a zľavy obmedzuje len na piatok. Ak nakupujete licencie fotografií vo fotobankách, je vysoká šanca že kredit nakúpený cez Black Friday bude obsahovať aj nejaký ten bonus. Z pohľadu zákazníka je v tento deň oveľa viac príležitostí a ako taká záruka, že na osvedčených obchodoch bude vyvesená upútavka na Black Friday a to znamená zľavy. Keďže mnohí máme hlboko do vrecka, ušetriť pred Vianocami na darčeku a inšpirovať sa nejakým o ktorom ste doteraz neuvažovali nezaškodí. Chce to len nenakupovať hlúposti, ktoré naozaj nebudete mať ako použiť.
Black Friday ponuky v obchodoch
Skúste sa pozrieť na ponuky niektorých obchodov. Tieto obchody ponúkajú svoje ponuky už v predstihu, alebo v čase aktuálnosti či Black Week organizujú iné výrazné zľavy a akcie.
- Kníhkupectvo BUX.sk – knihy pre všetkých
- Andreashop.sk
- BabičkinaZáhrada.sk – BIO produkty
- TPD.sk – elektronika a domácnosť
- NovýNábytok.sk – nábytok
- 4Home.sk – nábytok a domácnosť
- Market24.sk – všetko do domácnosti
- DekorHome.sk – výpredaje nábytku
- InSportLine.sk – posilňovanie a hobby
- Chefshop.sk – potraviny a kuchyňa
- Elnino.sk – parfémy a vône
- Blancheporte.sk – zásielkový obchod
- IntimneNakupy.sk – pre dospelých
- HomePoint.sk – domáce potreby
- Nábytok Tempo Kondela – interiérový nábytok
- Šperky-eshop.sk – zlato a stiebro
- NajZlato.sk – prstene a šperky
- Timestore.sk – Náramkové hodinky
- Drogerka.sk – drogéria
- FEIM.sk – svietidlá a žiarovky
- MANstyle – pánske oblečenie
- a mnoho ďalších.
Foto: Amazon.com