Ako dostať svoje nové stránky do Google a ďalších?

Google reklama a daň z digitálnej služby

Dnes má takmer každá firma svoju vlastnú webovú stránku. Kým niektoré sa pre málo skúseností a predražené ceny výrobcov niektorých riešení pustia do prevádzky blogov na bezplatných systémoch, iní si nechajú svoje stránky vyrobiť niekomu doma, ľuďom, ako sme my, alebo profesionálom. Aj medzi profesionálmi sa však nájdu takí, ktorí vám síce stránky dodajú, no zisťujete, že ani po mesiaci k vám nechodí nikto a do Google ste sa dostali až po dlhom čase, keď ste sa zúfalo snažili na svojom Facebooku presvedčiť priateľov, nech sa prídu na stránky pozrieť. Dostať sa do Google pre mnohé firmy znamená existovať a fungovať. Nebyť v Googli môže znamenať zastavenie predaja aj fungovania firmy a to Google veľmi dobre vie.

Google vyhľadávač

Ako teda dostať čerstvé stránky ihneď do Google?

Pri stránkach platia zásady:

  1. vaše stránky musia byť bezpodmienečne funkčné a naplnené originálnym obsahom. Vyhnite sa textu na obrázkoch a používajte čitateľný text, minimum flash grafiky, najlepšie žiadnu flash grafiku a vyhnite sa najlepšie aj množstvu pochybných systémov, ktoré vám síce dajú priestor, no na stránku vám umiestnia vlastnú reklamu, ktorá neraz je aj v googli vidieť lepšie, než obsah váš.
  2. neblokujte vyhľadávače pomocou súborov robots.txt a ani v metatagoch. Inak povedané, pokiaľ ste si stránky objednali a postupne dopĺňali, môžu mať takéto nastavenia pre prípad, aby ľudia zatiaľ neobjednávali a stránky náhodou nenašli. Kontaktujte programátorov aby viditeľnosť pre vyhľadávače skontrolovali.
  3. Až keď máte funkčné stránky, vlastný obsah a nekopírované texty, až teraz má zmysel dostať vaše stránky do Google vyhľadávania.

Pri registrácii platia zásady:

  1. Google si vašu stránku nájde pokojne aj sám, ak na ňu odkazuje dostatok správnych odkazov, čiže fóra, ktoré komunikujú k danej téme, iné podobné stránky, alebo katalógy firiem. Občas dokonca stačí, aby sa o vašej stránke hovorilo na Facebooku a cestu k nim si nájde.
  2. Ak sa stále nedokážete vo vyhľadávači nájsť, skúste vyplniť jednoduchý formulár, napríklad ihneď po spustení a dokončení stránok. Nájdete ho (Google) na tomto odkaze a to jediné, čo potrebujete, je zadať svoju adresu stránok a následne prepísať ochranný kód. Google následne vaše stránky navštívi a pridá do výsledkov vyhľadávania.
  3. Nezostávajte len pritom. Siahnite aj po ďalších vyhľadávačoch ako sú seznam.cz v Čechách, Bing v USA a množstvo ďalších. Pre bod 2. aj 3. sa dá použiť automaticky formulár na regist.er.cz, ktorý to vlastne spraví v niekoľkých vyhľadávačoch aj za vás.
  4. Zo slovenských katalógoch stoja za to katalógy Azet.sk, Zoznam.sk, Surf.sk, Centrum.sk pre firmy, pre nekomerčné projekty Azet.sk, Surf.sk a radi privítame odkaz aj u nás na Katalogstranok.sk a katalog.link. Ak vás priamo oslovujú katalógy s ponukou na platenú registráciu, za posledné roky toto svedčí o podvodných praktikách. Správny katalóg vás nikdy neosloví, vystačí si s reálnymi skúsenosťami a potrebami firiem. Podvodné katalógy a tie, ktoré nemajú dobrú povesť, samé hľadajú firmy a rôznymi ťahmi hlavne na menej skúsenných ľudí, lákajú peniaze za v skutočnosti bezcenné registrácie.
Mohlo by zaujímať tiež:
Tomáš Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.