Kolagén dokáže v tele spôsobiť viditeľné a citeľné rozdiely 

Kolagén dokáže v tele spôsobiť viditeľné a citeľné rozdiely 

Možno ste ani netušili, ako veľmi je kolagén prospešný pre ľudský organizmus. Približne do 24. roku života sa prirodzene tvorí v tele, problém prichádza spravidla neskôr, ale niekedy sa objaví už v skoršom veku, kedy sa kolagén prestane prirodzene vytvárať. V dôsledku toho väzy a kĺby prídu postupne o hybnosť a pokožka o elasticitu. 

kolagén

Čo sa nám snaží povedať naše telo

Množstvo ľudí sa o kolagén začne zaujímať až vo chvíli, kedy je problém na svete a majú ho málo. Kolagén je hlavnou bielkovinou ľudského tela, nachádza sa takpovediac všade. Pôvodne zložitá bielkovina sa vekom rozkladá na jednoduchšiu formu bielkoviny.  Váha pokožky je tvorená z 80 – 90% kolagénom, ak si odmyslíme vodu. Pleť ho stráca celkom rýchlym tempom – 1% ročne.  Sedemdesiatnikom a starším ľuďom pokožka produkuje až o 75%  kolagénu menej. Nachádza sa v kostiach, zuboch, svaloch či v črevách. Od narodenia nám tento zázrak spevňuje kosti a napomáha tvorbe svalov. 

Pokožka a pohybové ústrojenstvo

Názov bol odvodený od gréckeho slova „kólla, čo v preklade znamená lepidlo, to samo o sebe hovorí za všetko. Kolagén totiž v tele slúži ako spojivo svalov, šliach, väzov a kostí. Jeho nedostatok sa môže prejaviť aj zmenami na pokožke, a to predovšetkým tvorbou vrások. Zmeny súvisiace so znižovaním jeho množstva v tele nie sú spôsobené iba vekom a opotrebovaním organizmu, ale svojím prispeje aj doba, v ktorej žijeme. Rýchlejšia strata môže byť zapríčinená aj fajčením, nezdravým stravovaním, fotostarnutím alebo častým pohybovaním sa v špinavom ovzduší. Naopak, spomaleniu úbytku kolagénu môže prispieť vyvážená strava a dostatok pohybu.

Nájdeme ho naozaj všade, len treba hľadať

Je úplne prirodzené, že s vekom sa množstvo kolagénu v tele znižuje, no dnešná doba ponúka veľký výber dostupných možností, ako ho doplniť. Kolagén nájdeme vo forme granulátu v rôznych príchutiach, ktorý rozmiešame vo vode, alebo aj v tekutej a práškovej forme. V menšom množstve ho nájdeme tiež v strave, hlavne v rybách, čerstvej a tmavozelenej zelenine. 

Zdroj obrázku: {Imagepocket} / Shutterstock.com


Tlačové správy a články našich partnerov, partnerských portálov a organizácií. Nahliadnite do noviniek rôznych služieb, príprav podujatí a noviniek v komerčnej sfére. Aj Vaša zaujímavosť, činnosť, alebo výrobok, môže byť v článku. Napíšte nám.