TV reklama pred poslednou minútou filmu - prečo to robia? - ZN.SK

TV reklama pred poslednou minútou filmu – prečo to robia?

Nejeden Slovák ide z kože vyskočiť, keď sleduje vygradovanie deja vo filme a zostáva posledných pár minút z deja. Do toho televízia šupne reklamný blok a ideálne rovno na 15 až 20 minút. To, že vám poslednú minútu filmu oddelia reklamným blokom nie je náhoda. Dôvod prečo je to tak, je veľmi jednoduchý. Sú to peniaze.

televízor

Najsledovanejšia TV reklama počas filmu

Na to, aby ste získali od inzerentov peniaze za dobrý vysielací čas, musíte ponúknuť takú reklamu, ktorú si len málokto dovolí preskočiť. Reklama pred filmom je zásadná. Sledujú ju diváci, pretože ich nezaujíma “novinka”, ktorá je na trhu už 5 rokov, ani všetky tie “najlepšie prípravky”, účinnejšie než “bežné”. Zaujíma ich začiatok filmu. Na konci po najväčšom vygradovaní deja by za bežných okolností divák videl dokončenie deja, klasický happy-end a konečné titulky. Konečné titulky si zvykli televízie strihnúť a vôbec nedávať. Ak ste náhodou mali meno v titulkoch, televíziu to nezaujíma. Napríklad tešiť sa na film Za nepriateľskou líniou, aby ste si pozreli svoje meno v titulkoch, je dnes už zbytočné. Neuvidíte ho. Viac ako stovka Slovákov pritom v titulkoch svieti a kedysi boli hrdí, že to ich meno tam svieti.

Ibaže happyend je rozdelený reklamou. Má vysokú cenu, pretože má vysokú sledovanosť. Oči sú upreté na televíziu a len veľmi malá časť ľudí sa odváži prepnúť na iný kanál. Je riziko, že čo i len prepnutie na jedinú minútu vás pripraví aj o tú poslednú minútu rozdeleného filmu. Špecialista na takéto delenie filmov je JOJ, ale nezaostáva ani Markíza.

Totálne zničený zážitok

Filmový zážitok? Televízie sa pretekajú v tom, aby priniesli divákom úžasné drahé kinohity. Občas skloňujú filmový zážitok. Na televízii JOJ je všetko najlepšie, pretože to sami tvrdia. Prehnane prežívajúci mužský hlas, ktorý programy a filmy uvádza, prezentuje všetko ako to najlepšie. No filmový zážitok sú schopní veľmi hravo prestrihnúť v tom najlepšom. V čase, kedy má divák v krvi adrenalín, a zmysly zaujalo napätie, alebo len dej samtný. Do toho reklamný blok, vďaka ktorému sa v človeku vystriedajú pocity a najmä zlosť. Vďačná je len tá časť ľudí, ktorá zadržiava a musí si odskočiť na záchod, no keď televízia prekvapí len troma reklamami, zväčša to ten na záchode vzdá a ten čo prepol na skúšku na iný kanál, aby ho aj porazilo.

TV reklama pred poslednou minútou filmu – prečo to robia?
Ohodnoť tento článok
Tomáš, šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.

Pokračovaním návštevy webstránky súhlasíte s používaním Cookies podrobnosti

ZN.SK používa Cookies

Magazín ZN.SK k svojmu fungovaniu využíva reklamné plochy, ktoré môžu pracovať so súbormi cookies. Súbory cookies v konečnom dôsledku používa, pretože nemá na výber. Dnes takmer všetky stránky používajú Cookies. Cookies sú súbory, v ktorých sa nachádzajú údaje o vašich záujmoch, orientácii na určité konkrétne oblasti záujmov, vekovú kategóriu a tiež umožňujú reklamným plochám zaistiť relevantnú reklamu aj k pohlaviu. Tieto stránky neuchovávajú osobné údaje o Vašej osobe, žiadne citlivé údaje súvisiace s adresou, heslami, alebo ďalšími prístupovými údajmi do stránok, zabezpečených prostredí a podobne. Zberom cookies nedochádza k zachytávaniu hesiel, ani osobnej komunikácie. Využívať ich môže Facebook, Google, alebo mnoho iných systémov.
Toto hlásenie a upozornenie vyplýva z povinnosti európskych zákonov upozorňovať na zber a čítanie Cookies. Internetom nazvaný zákon ako absurdný, ukladá povinnosť portálom upozorňovať na zber cookies, ktorý je pritom bežnou súčasťou online práce s počítačmi viac rokov.
Používanie cookies najlepšie definuje prehlásenie samotného Google:

Ako používa spoločnosť Google súbory cookie


Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad preferovaný jazyk a ďalšie nastavenia. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie.

Súbory cookie používame na množstvo cieľov. Používame ich napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov. Pozrite si zoznam typov súborov cookie, ktoré Google používa, a prečítajte si o tom, ako spoločnosť Google a jej partneri tieto súbory cookie používajú v inzercii. Naše pravidlá ochrany osobných údajov vysvetľujú, ako chránime pri používaní súborov cookie vaše osobné údaje a iné informácie.

Zdroj a kompletné vysvetlenie na: https://www.google.com/policies/technologies/cookies/

Zatvoriť

Viac:
Knižná verzia relácie Od veci už v predaji a pokrstená zubami

Diakovce, kúpalisko Retro Thermal
Kúpalisko Diakovce Retro Thermal otvorilo sezónu 2016

Gogo chalan z internetu
Youtuber Gogo, teda Daniel Štrauch, vydáva knihu

Zavrieť