Recenzia: The Hunter: Call of the Wild, úchvatná hra na poľovníka - ZN.sk

The Hunter: Call of the Wild, úchvatná hra na poľovníka

Zanechajme na moment ochranárske chute, lásku k zvieratám a vydajme sa do oblasti lovu a poľovných chúťok. Poľovníctvo je bežnou súčasťou aj našej kultúry. Bežne sa ale k nemu nedostaneme. Preto zapoľovať si neškodne bez ujmy na zdraví na počítači je skvelé. Teda za predpokladu, že hra samotná za to stojí. Prípad novej počítačovej hry The Hunter: Call of the Wild nebude patriť medzi tie, o ktorých už v hernom svete nebude počuť. Čiže že by patrila do koša, počítačového aj toho pod stolom. Hra prinesie úchvatný zážitok, no bude k tomu potrebovať niečo podstatné.

The Hunter Call of the Wild

The Hunter: Call of the Wild a jej neuveriteľná grafika

Čím to je, že niektoré hry dokážu prekvapiť grafickým spracovaním? The Hunter sa odohráva len v prírode. Prostredie lístkov stromov, trávy, pohybu vetra, vody, odrazov vo vode… to všetko vie narobiť poriadnu záťaž počítačovému hardwaru. Nadšenci pre hry, ktorí už investovali do grafiky a operačnej pamäte si v prípade The Hunter vychutnajú mimoriadnu kvalitu jesennej lesnej krajiny. Obdobia poľovnej sezóny, kedy sem tam zo stromov niečo padne, v korunách sa líšia farebné odtiene a aj vetra je trochu viac.

The Hunter Call of the Wild

Misia: stopuj a strieľaj

Vašou úlohou je kráčať lesom, hľadať stopy a stopovať zver. Vyhľadávať ju pomocou ďalekohľadu a zraku, či zanechaných stôp a trusu. Pochopiteľne, hra sa odohráva v USA. Divočina a široký americký vidiek v lesných porastoch ponúka vysokú zver, kožušinovú, divé vtáctvo, aj drobnosti ako sú veveričky. Asi najzaujímavejšie bude poľovanie na medveďa, pri ktorom je dobré nezabudnúť neštekliť ho zlou streľbou a riskovať tak problém.

The Hunter Call of the Wild

Úlohou hráča je nájsť zver a strieľať. Deje sa to s mnohými efektmi, ktoré sú známe aj pri klasickej streľbe v lese. Spätný náraz, zvuk, zahmlenie od dymu. Hra dokonca počíta aj so zranením zvieraťa a jeho nevypočítateľným správaním. Streľba na veľkú vzdialenosť predstavuje zopár rizík, ako aj v realite. Udržanie zameriavača na veľkú vzdialenosť znamená veľké skoky v cieli streľby a tak spoliehať sa na dostrel znamená často len zranenie zvieraťa.

The Hunter Call of the Wild

Hra vás boduje, podľa toho, čo zasiahnete a kam. Či ste ho nechali trpieť, alebo nie. Pri náleze zastrelenej zvery následne vidíte vyhodnotenie, aj röntgenový snímok zásahu a zasiahnutého orgánu. Odmena v podobe peňazí aj bodov vás posúva v pred, napríklad pre možnosť nákupov. Hráč môže využívať prirodzené úkryty, ale tiež posedy. Dokonca je možné si posed vytvoriť pomocou predpripravených drevených dosák priamo v teréne. Jediným klikom z nich postavíte posed. Nemusí sa vám ale hodiť, pokiaľ chcete ležať.

The Hunter Call of the Wild

Vtipné a trpké môže byť zisk úlohy odfotografovať, alebo uloviť zviera. Nič viac k tomu. Skrátka ocitnete sa v rozľahlom svete a vašou úlohou je ho vydať sa hľadať. Netušíte čo máte robiť, no tak ako v realite, ste v lese, môžete sa vydať niekam do prírody, k potoku k vode, na miesta s výhľadom a už môžeme hovoriť o hre, ktorá je prechádzkou po lese. Nádhernom graficky dokonalom lese. Neustále treba sledovať stopy a to môže byť pre niekoho otravné, avšak nakoniec, o čom je práca poľovníka? Občas strávi aj celý týždeň v lese a neuloví, nieto ešte uvidí čokoľvek živé. Hra sa v tomto snaží podobať realite a to sa jej aj darí. Teda nie celkom. Realita je naozaj aj o tom, že celé týžde lovec nenájde nič. Natrafí akurát na iných lovcov. Aj v tejto hre je možné zapojiť tím ľudí, ktorý proti sebe súpeerí jednotlivo v tom, kto bude prvý lovec, čo niečo uloví. Chýbajú stroje, motorky, čokoľvek, čo by robilo rámus a plašilo zvieratá. Mám na mysli stroje.

Arzenál

Na výber sú zbrane so zameriavačom a približovačom (zoom). Skvelé pri streľbe na diaľku s rôznymi vlastnosťami, dostrelom a kalibrom. Na výber sú aj menšie zbrane ručné strelné zbrane. Na získanie .44 panthera Magnum alebo Rhino 454 je nutné získať na zbrani Focoso 357 vždy určitý počet bodov v streľbe malej ručnej strelnej zbrane. Tak sa dokážete dostať k lepšiemu modelu. Celkom iná kategória zbraní sú však luky a šípy. Je to osobitý zážitok. Ako pre luky, tak aj pre šípy je opäť nastavený systém nutného získavania bodov, ktoré odomknú lepší model. Ak už ste poľovníkom, do vašej výbavy patria aj rôzne vábničky. Šelmy sa dajú prilákať na vábničku zranenej zvery, inou privábite záujem losov, inou srnca a podobne.

The Hunter Call of the Wild

Ku kvalitnej výbave sa dostanete bez nutnosti zarábať a vlastniť zbrojný preukaz, ako je to v reálnom svete. Preto ak je toto váš svet, s touto hrou bude zážitkom.

Hru distribuuje spoločnosť COMGAD.cz