Recenzia: stolová hra My Burger je vylepšené pexeso - ZN.SK

Recenzia: stolová hra My Burger je vylepšené pexeso

Azda ani nie je lepší darček niekomu, kto nepohrdne poriadnym burgerom a ešte k tomu miluje stolové hry. My Burger je slušne zábavnou hrou, ktorá ani po opakovanej hre nemusí nudiť. V prvom momente som mal pocit, že ide o reklamnú hru konkrétnej reštaurácie. V skutočnosti je však len inšpirovaná známymi formátmi a zaužívanými názvami.

my burger

Vychádza z princípu hry pexeso, no pokojne ju môžeme pomenovať aj ako vylepšenú verziu pexesa. Kým v klasickej hre potrebujete dve rovnaké kartičky, tu potrebujete jednotlivé suroviny na poskladanie svojho hamburgeru. Počet surovín je rovnaký, niektoré sa opakujú a kúzlo je v tom, že kľúčové je poradie. A keďže niektorých kariet je viac, napríklad syra, či plátku mäsa, vie byť hra aj zábavná, najmä ak si protihráč myslí, že si nedávno odkryté mäsko v zlom poradí ustráži, no poradie práve vychádza vám.

Pravidlá á la gastronomické pexeso

Rozložené kartičky kdekoľvek pred sebou na spôsob pexesa môžu byť len tie so surovinami. Spolu je 28 kariet, 4 z nich sú hamburgerové predlohy, 24 z nich sú suroviny. Osobitnú kôpku si môžete spraviť so štyrmi burgermi a pokiaľ si nevyberiete vlastné obľúbené, môžete pokojne ťahať a nechať to na náhodu. Hrať môžu traja, štyria, aj dvaja. Základom je vytiahnuť spodný diel žemle a až vtedy sa začína skladanie burgeru. Cheesburger, Royal, Double, skrátka akýkoľvek začína spodným dielom, pokračuje zeleninou, mäsom, rajčinami, cibuľou, či syrom a končí sa vrchným dielom žemle. Kartičiek je presne, čiže poskladať sa dajú všetky štyri. Keď nesedí poradie, vraciate kartičku na miesto. Kto prvý poskladá svoj burger, je skrátka víťaz.

Vlastné úpravy pravidiel

Ako sme si už zvykli, hry si po čase doplníme vždy o vlastné pravidlá. Aj My Burger umožní pridať si svoje aktualizácie, ktoré môžu byť inšpiráciou pre vašu hru:

1. SOLITAIRE PRE DVOCH: na spôsob kartovej hry Solitaire, kde môžete začať kráľom, začnete so stavbou burgeru a ak sa vám pošťastí nájsť ďalší spodný diel, jednoducho začnete tvoriť aj druhý burger. Je to možné len pri hre dvoch. V určitej možno východe, či nevýhode môže byť jeden hráč aj v prípade troch hráčov. Môže začať svoj druhý burger.
  2. ÚPLNE Z HLAVY: ťažší variant hry je hra na zapamätanie si poradia. Pri dlhšom hraní si môžete zapamätať poradie jednotlivých surovín. Svoj burger máte, avšak otočíte ho opačnou stranou bokom. K nemu prikladáte nájdené suroviny a po dokončení burgeru si jeho predlohu otočíte na overenie späť. Ak ste sa nepomýlili a poskladali z pamäti celý správne a ešte k tomu prvý, ste víťaz. Ak ste spravili chybu, vyhráva ten, čo dosiahol dokončenie ako druhý, avšak tu je to skôr na dohode, aké pravidlá si stanovia hráči. Či musí byť druhý dokončený, alebo nie.

Burger výborný na pamäť

Hra je súčasťou hernej série Honey Combine, ktorá je známa svojou šesťuholníkovou stavbou a jediným materiálom – papierom. Netreba kocky, hracie pole, ani nič podobné. Stačí 28 herných políčok a rozum. Rozum je mimoriadne potrebný. Hra je výborná na pamäť. Skvelé je na nej použiteľnosť už pri deťoch vo veku 3 a viac rokov, ale práve koncepcia celej hry umožní užiť si ju aj v kolektíve ľudí 30 rokov a viac. Otestované a jasné. Súčasťou je SOS kód, ktorý môžete použiť v prípade straty niektorej kartičky. Pošlú vám novú.

pagaštan konský
Pagaštan konský: plody gaštanov majú liečivé účinky na cievy a kĺby

Tankovanie