kristína Farkašová, Som Mama

Recenzia knihy Som mama od Kristíny Farkašovej

Kniha Som mama od Kristíny Farkašovej, ktorá je už vonku niekoľko dní, vás zaujme hneď niekoľko krát. Po obsahovej, zábavnej stránke, aj po stránke…

Kniha Kristíny Farkašovej Som mama, bola už u nás predstavená ako zaujímavý literárny počin, ktorému predchádzal blog. Grafomanka Kristína, dnes už vlastne multitalent, keďže sa k herectvu, moderovaniu a kreativite pridalo aj písanie, zožala úspech medzi online čitateľmi vďaka svojmu osobitnému štýlu popisu jej tehotenstva, no najmä materstva. Ako matka dvoch dvojčiat, ktoré tak často nazýva knedľami a prezývka tvorí aj akýsi imidž okolo knihy a hlavných postáv, vystihla starosti, radosti, aj ojedinelé príhody primárne ako matky. Kniha Som mama, ktorá je už vonku niekoľko dní, vás zaujme hneď niekoľko krát. Po obsahovej, zábavnej stránke, aj po stránke prevedenia.

kristína Farkašová, Som Mama

O materstve, zúfalstve a radostiach
Nie každá mamička o svojom očakávaní a aj dočkaní sa napíše knihu, vôbec premýšľa nad akýmisi pamäťami. Už vôbec je to úctyhodné pri matke dvojčiat. Dvojnásobných starostí. Odrazu sa všetko zmení a to aj vrátane ľudí okolo. Autorka začína aj končí neustále s humorom. Neskrýva rozčarovania, aj zúfalstvo v rôznych situáciách spojených s výchovou a starostlivosťou o deti, plánovanie, alebo momenty, kedy pripravujú mame pekelné chvíľky. Veľmi často Kristína dopĺňa popis udalostí aj o detaily, ktoré si dokážu najlepšie predstaviť len matky, tie trpké pritom so stoickým pokojom predstavuje takmer až ako bežnú realitu všedných dní. Hoci má čitateľ jasno v tom, že ju niektoré materské povinnosti priviedli na pokraj zúfalstva, Kristína sa nevzdala… teda určite nie celkom. Knižka, ktorá sa veľmi dobre číta, baví, prekonáva a svojim spôsobom aj graduje. Zároveň odhaľuje veľmi veľa z osobného života, súkromia a výchovy detí. Môže v mnohom inšpirovať aj iné čerstvé mamičky, ale baví už aj matky s deťmi v školských rokoch. Siahajú po knihe aj pre spomienky, nával informácií, pocitov, názorov, alebo odskokov do bežnej reality každého z nás, hoci autorka je jednou z najznámejších tvárí Jednotky, najznámejšou návrhárkou tričiek, známou herečkou a ešte všeličo iné. Odrazu je pre jej fanúšičky a čitateľky rovnocennou, rovnako tak matkou a človekom. Človekom, ktorý nestráca humor aj vtedy, kedy by za normálnych okolností človeka opustil. Nemožno sa čudovať aj úspechu, ktorý kniha má. Na niektorých miestach je už dnes po pár dňoch celkom vypredaná a bude sa dorábať.

kristína Farkašová, Som Mama

Som mama vo fyzickej podobe
Kniha Som mama je pomerne hrubá. Nejde tak o krátke čítanie. Výborne sa v nej listuje vďaka tvrdšiemu papieru s vyššou kvalitou. Obálka z tvrdého papiera nemá veľa zbytočnej ozdoby a hoci by z diaľky vyzerala ako brožovaná, ide o tvrdú väzbu. Slovami chlapa „poriadny kus mäsa do hrste“. Ilustrovaná otcom (autorkiným otcom, nie otcom knedlí) Borisom Farkašom, nesie pruhovaný nádych, ktorý odráža motív známych tričiek z Kristíninej produkcie. Ilustrácie sa objavujú náhodne na rôznych stránkach knihy a neraz sa viažu na dej v nej. Pobaví záložka, ktorá je priamo súčasťou knihy tak, ako sa na každú správnu knihu patrí. Od klasickej šnúrky sa však líši a vzhľadom na očakávania, kde záložka skončí, má aj jedno varovanie. V zadnej časti knihy si nájdete dve strany tetovačiek, čo je len malá drobnosť, v štýle ilustrácií knihy samotnej.

Úspech zaručený a darček máte jasný
Pri tejto knihe je možné hovoriť ako o ideálnom darčeku pre nastávajúcu mamičku. Možno najideálnejším čitateľom bude mamička dvojčiat v očakávaní. Čuduj sa svete, hneď v závese budú akékoľvek matky, nematky, aj muži. Hoci od začiatku všetky informácie tvrdia, že ide o osobitý popis materstva a veselých príhod, ktoré môžu na hrubý pohľad pôsobiť antikoncepčne, v skutočnosti môže kniha zaujať aj akúkoľvek inú generáciu, aj mužov. Môže za to aj fakt, že mimo rodičovské témy sa Kristína nebojí často spomínať aj klasické problémy spoločnosti a teda problémy a témy, ktoré sa týkajú aj bežného človeka na Slovensku. Pri čítaní nezabúdate, že ide o známu osobnosť. Žije však život podobný ako my, pasuje sa s rovnakými problémami. Tematika, o čom kniha je, je už viac menej známa z blogov. Knižná podoba je však vec čerstvá, plná úprav a doplnení. Vysoký záujem o ňu bol už skôr, než sa vypustila do predaja a ten najväčší úspech zaznamenala minulý týždeň po spustení predaja. Už za pár dní bude krst tejto knihy a zatiaľ sa veľmi nestáva, aby sa krstila kniha, ktorá je už na niektorých miestach celkom vypredaná.
Knihu z vydavateľstva IKAR, a.s. sme si prečítali a hodnotíme vzhľadom na obsah a vyhotovenie veľmi pozitívne.