želanie k narodeninám komédia česká

Recenzia: Filmová novinka, česká komédia Želanie k narodeninám

Do kín prichádza komédia Želanie k narodeninám s čiastočne podobným hereckým zložením ako pri filme Želanie pre Ježiška.

Pred niekoľkými mesiacmi sme sa mohli zoznámiť s komédiou Želanie pre Ježiška. Do pomyselnej filmovej série by sme mohli zaradiť aj film, ktorý filmári spomínali už pri tvorbe prvého, no prichádza až teraz. Je ním Želanie k narodeninám s čiastočne podobným hereckým zložením, no bez toho, aby príbehy nadväzovali. Opäť ďalšia oddychová komédia s prvkami napätia od slovenskej režisérky Marty Ferencovej a producenta Adama Dvořáka prichádza, aby pobavila divákov a aspoň nachvíľu ich preniesla na narodeninovú oslavu jednej rodiny – nerodiny. Lenže z oslavy sa vykľuje množstvo nečakaných udalostí, v okolí páru v podaní Evy Holubovej ako mamy Líby a Jaroslava Dušeka ako otca rodiny dvoch dospelých synov, ktorí si žijú svoje životy.

želanie k narodeninám komédia česká

Z príbehu komédie Želanie k narodeninám

Blíži sa dátum Líbiných 65. narodenín. Syn jej však oznámi, že nepríde, lebo je chorý. V skutočnosti je to však výhovorka, keďže vie, s akými otázkami ho budú konfrontovať doma. Bojí sa priznať, že nemá priateľku, ale priateľa (Tomáš Klus), ktorý má narodeniny v rovnaký deň a chcel ich stráviť s ním. Líba však nevie prekusnúť, že nebude na jej oslave, tak sa rozhodne ísť k synovi. Ten je však práve s priateľom na odchode do Paríža.

Do toho však prichádza aj jeho priateľa sestra. Nastáva improvizovaná zmena predstieraných úloh čím odštartuje vzrušujúca, ale aj strastiplná cesta, ktorá zmení plány všetkým. O vtipné situácie aj napriek vážnej situácii nie je núdza.

Postrehy a dojmy

Pri nakrúcaní si filmári zvolili niekoľko menej opakujúcich sa filmových miest, akými sú Pardubická stanica, moravské lokality. Zásadnými môžu byť scény na vode, kde figurovali vodácke člny aj nehoda, pri ktorej sa jedna z postáv stráca, čo v divákovi môže úspešne vyvolať tú správnu ľútosť. Film vyvolá viacero emócií. Hlavne to je smiech z rôznych situácií, no vodácka scéna prinesie aj napätie a strach. Samotnej Eve Holubovej sa však nakrúcanie na člne a vôbec člnkovanie zapáčilo a prišla mu na chuť. Z filmárskeho hľadiska práve vodácka scéna musela filmárov potrápiť najviac.

želanie k narodeninám komedia

Z prekvapivých momentov to bol určite herecký výkon speváka Tomáša Klusa. Úloha homosexuála bola tak uveriteľná, že môže nechať diváka na pochybách, či predsa len… Taktiež možno spomenúť scénu s revízorom, ktorá nepôsobí až tak uveriteľne, alebo scénu s vodičom a alkoholom pri policajnej kontrole. Predstava hladkého vyviaznutia s alkoholom za volantom sa v tomto prípade odohráva v rodinnej komédii, takže sa to dá prepáčiť. Všetci tí s nameraným zostatkovým alkoholom ale môžu pocítiť určitú nespravodlivosť voči realite. :-)

Prepojenie na predošlú komédiu Želanie pre Ježiška?

Rovnakí tvorcovia a mnohé herecké tváre sa predtým objavili v komédii Želanie pre Ježiška a hoci aj názvom, žánrom, či osadenstvom by sme predpokladali sériu, v skutočnosti o sériu nejde. Herci totiž v tomto filme majú iné mená, úlohy, aj ciele. Príbeh sa odohráva v inej rodine a v celkom inom prostredí. je celkom možné, že mnohí diváci budú mať určité očakávania a marketing filmu, či vysvetľovanie filmárov sa tak môže točiť okolo vysvetľovania spojitostí a rozdielov.

Pre koho?

Z komédie však cítiť, že vznikala z nadšenia a radosti, z filmárskeho zápalu a ochoty hercov. Herci sú oddaní svojim úlohám a tak dosť zásadne cítiť atmosféru nenútenej pohody a spontánnosti. Želanie k narodeninám je určený pre diváka, ktorý sa rád zasmeje na neuveriteľných príhodách a náhodách hlavných aktérov. Odychová komédia v ktorej nie je núdza o vtipné momenty. Celkovo sa mi film veľmi páčil, zaujímavá téma, chcela ukázať, že aj homosexuáli sú bežní ľudia. Že aj keď niečo vyzerá na prvý pohľad nevyriešiteľne a nechce sa to vysvetľovať, vždy sa stane niečo, s čím sa to prevalí aj tým ľuďom, ktorých sme nechceli raniť a báli sa reakcie, ktorá nakoniec prebehne nad očakávania. Odpustenie, pochopenie a nakoniec aj láska sú dôležitou súčasťou života nejednej rodiny…

Pripravila Maťa