Cukráreň Petry Tóthovej

Recenzia: Cukráreň Petry Tóthovej – známa cukrárka vydáva knihu

Knihu s názvom Cukráreň Petry Tóthovej jej autorka vytvorila pre všetkých domácich cukrárov, ktorí si chcú niečo upiecť vo vlastnej kuchyni.

Petru Tóthovú poznáme najmä ako  porotkyňu známej šou Pečie celé Slovensko. Na knižný trh prichádza s jej novinkou plnou poctivých chutných receptov na retro koláče a torty, ktoré si všetci pamätáme, a ktoré sa na oslavách či svadbách minú ako prvé. Knihu s názvom Cukráreň Petry Tóthovej  vytvorila pre všetkých domácich cukrárov, ktorí si chcú niečo upiecť vo vlastnej kuchyni.

Cukráreň Petry Tóthovej

Tradičné recepty v novom šate

„Upiekla som pre vás poctivú knihu plnú klasických, možno aj trochu retro receptov. Niektorým som vytvorila nový dizajn či rovno vymyslela modernejšiu verziu. Pri ostatných dezertoch ide o starú dobrú klasiku, ktorá je nad zlato.“

V knihe Petra Tóthová predstavuje retro recepty na koláče a torty, ktoré väčšina z nás pozná: punčové rezy, veterníky, laskonky, venčeky, parížske rožteky… Každý recept však obliekla do „nového šatu“, a to pridaním modernejších ingrediencií, ako i modernejšou vizuálnou podobou. Vďaka tomu sa recepty stávajú  malým umeleckým dielom na dezertnom tanieriku či tortovom podnose. Sú veľmi prehľadné, zaberajú viac strán, vyvolávajú pocit precíznej predlohy aj pre laických cukrárov, aby koláčik vyšiel dokonale.

Moderná cukráreň

Hoci ide o recepty tradičné, Tóthová nám ponúka aj mnoho moderných cukrárskych techník akými je napríklad tvarovanie karamelu, temperovanie čokolády. Moderný nádych dáva knihe aj fakt, že recepty sú označené znakom „bezlepkové“, pričom niektoré dezerty sú prirodzene bezlepkové a niektoré korpusy receptov prispôsobila na bezlepkovú variantu. Pri mnohých receptoch nájdeme aj ikonu kamery, čo znamená, že daný recept si môžeme pozrieť aj vo video forme na sociálnych sieťach.

Petra Tóthová dopĺňa všetky recepty praktickými radami na záver, v ktorých sa dozvieme tipy k jednotlivým koláčom (ako z klasického receptu pripraviť trendový zákusok, ako ich krájať, ako vytvoriť ich variácie, ako si mnohé ingrediencie vytvoriť doma, ako správne vyberať jednotlivé suroviny, na čo si dávať pri pečení pozor, ako si mnoho vecí zjednodušiť a podobne).

Recepty vo forme písmen i fotografií

Krásne fotografie Dušana Křísteka, experta v oblasti kulinárskej fotografie v knihe dokonale dokrášľujú jednotlivé recepty. Zachytávajú sladké dobroty v ich tradičnom prevedení, no čo je osviežujúce, autorka väčšinu z nich predvádza aj v úplne novej podobe, a to v prevedení moderného cukrárskeho umenia. Francúzska kocka tak napríklad nevyzerá len ako naplnené lístkové cesto dvomi druhmi krému, ale jeho horná časť je nadýchanými roztomilými kopčekmi bieleho krému, na ktorom sa luxusne vyníma plát tenučkej čokolády.

Kniha naozaj budí dojem precízne vyskladaných receptov s rozsiahlym postupom prípravy, lákavými fotkami a veľmi užitočnými radami ku každému receptu. Rozhodne po nej siahnite, ak si plánujete zdokonaliť svoje cukrárske zručnosti.

Informácie o knihe Cukráreň Petry Tóthovej:

• Autor: Petra Tóthová
  • Počet strán: 200