Taliansko je okrem kulinárskych špecialít a krásnych pamiatok známe aj ako krajina módy. Pýši sa mnohými slávnymi módnymi návrhármi. Značky ako Gucci, Versace alebo Armani pozná každý. Počuli ste však o rodine Missoni? Missoni je jednou z najznámejších, najobľúbenejších a najuznávanejších značiek módy a dizajnu na svete.
Zdroj: https://www.instagram.com/missoni/
Rodina s módnym cítením
Missoniho štýl a značka sú výsledkom partnerstva medzi Ottaviom a Rositou, ktorí sa v roku 1953 rozhodli založiť pletiarsku spoločnosť a čoskoro boli na špici talianskej módy. Tai a Rosita sa čoskoro zosobášili a vytvorili svoju prvú pletenú sériu teplákových súprav, ktoré na nohaviciach integrovali zipsy. Pri návšteve susednej továrne na šály odhalilo duo všestrannosť pletacieho stroja Raschel a zrodil sa podpisový farebný vzor cik-cak. Ich deti Vittorio, Luca a Angela vyrastali v priamom kontakte s rodičmi a ich firmou. Úzko sa zapojili do podnikania a neskôr prevzali zodpovednejšie úlohy. Stali sa tak spolutvorcami v úspešnom projekte. Missoni je v súčasnosti jedným z najlepších predstaviteľov talianskej módy a dizajnu. Značka mala obrovský debut na svojej prvej módnej prehliadke v roku 1967 vo Florencii.
Pletená dúha
Talianska značka Missoni debutovala v Spojených štátoch slávnym víťazstvom nad Dianou Vreeland v New Yorku. Keď Vreeland videla farebné oblečenie páru, poznamenala: „Kto hovorí, že dúha má sedem farieb? Má veľa odtieňov. “ S kývnutím Vogue značka vypukla v Spojených štátoch a Európe a stala sa stelesnením módy cool girl 70’s. Značka Missoni potvrdila svoj nezameniteľný spôsob obliekania farebným „zbaleným“ vzorom kľukatých motívov, prúžkov, vĺn a slubových priadzí v mozaike geometrických a kvetinových žakárov.
Zdroj: https://www.instagram.com/missoni/
Farby a lesklé efekty
V priebehu rokov značka niekoľkokrát zmenila charakter úpletu a zaviedla vlastné obchodné známky – cik cak vzory, jedinečný patchwork, zvlnený dizajn a lesklé efekty. Pri svojej tvorbe sa nechávala inšpirovať predovšetkým umením a zavádzala dohromady dravé kombinácia odtieňov a rozmanitých textúr.
Módne žezlo prevzali deti…
V roku 1996 značku Missoni prevzala dcéra Angela, ktorá po rokoch práce po matkinom boku odvážne zaviedla denim a kvetinové vzory. Nikdy však nezaprela pôvodnú esenciu značky. Syn Vittorio sa stal obchodným riaditeľom, ten však v roku 2013 tragicky zahynul pri leteckom nešťastí. Syn Luca sa venuje marketingovým aktivitám a dcéra Margherita navrhuje módne doplnky značky Missoni, ktoré sa prelínajú aj do ich štýlové kolekcie Missoni Home, ktorá sa zaoberá bytovými doplnkami. V roku 2013 sa Missoni zamerali na tzv. Low Cost. Oblečenie a doplnky sa predávali v kamenných a internetových obchodoch za pomerne nízke ceny. Väčšina položiek sa vypredala do 24 hodín.
Zdroj: https://www.fashion.mam-e.it
Missoni milujú aj celebrity
Vo februári 2014 si Angela najala ako konzultantku Rosselu Jardini, bývalú kreatívnu riaditeľku Moschino a v roku 2017 sa Jennifer Lopez spojila s Missoni spolu s Fondom pre výskum rakoviny žien, aby zriadili osobitný fond na výskum rakoviny. Značku Missoni si obľúbili aj veľa známych osobností. K nim patrí napríklad aj napr. Michelle Obama, Rachel Zoe, Alessandra Ambrosio, Nicole Richie, Kate Hudson, či speváčka Alicia Keys. Značka je dostupná aj vďaka svojim internovým obchodom pre nadšencov módy na celom svete.
Zaujímavosti:
- na svojom konte má Missoni dva hotely, úspešnú spoluprácu s obchodnými reťazcami a odevnými značkami, vytvorenie línie M – Missoni pre mladé sofistikované ženy, ktoré rady nosia štýl Missoni (licenciu zakúpila a značku vyrába Valentino Fashion Group) a samozrejme svoje vlastné pánske a dámske kolekcie
- Rosita získala od talianskeho prezidenta za svoju prácu prestížne ocenenie Cavaliere al Merito del Lavoro