Moderná technológia sa dotkla aj kancelárskych prác, preto je nevyhnutné, aby bola pracovňa riadne vybavená všetkým, čo pre plnohodnotný výkon človek potrebuje. Potom bude jeho práca prebiehať bez problémov, rýchlo a efektívne.
Aby sa preto aj váš kolektív v práci mohol rýchlo a ľahko vyrovnať s úlohami, ktoré mu boli pridelené, nemali by ste zabudnúť na kvalitnú tlačiareň. My vám s jej výberom trochu pomôžeme.
Papierové dokumenty a zmluvy naše pracovné plochy len tak rýchlo neopustia. Preto je nepredstaviteľné mať modernú kanceláriu bez dostupnosti tohto vybavenia. Všetka dokumentácia, ako iste viete, sa vykonáva najmä s jeho pomocou. Poďme si preto vybrať to správne.
Ako si vybrať tlačiareň do kancelárie?
Na úvod by ste mali pochopiť, že každá tlačiareň sa v zásade zameriava na riešenie určitého rozsahu problémov. Mali by ste preto starostlivo pristupovať k výberu vhodného modelu. Aby ste to ale mohli urobiť, musíte pochopiť, v ktorej oblasti bude zariadenie použité a ako dobre dostupné vám k nemu budú alternatívne a lacnejšie tonery do tlačiarne.
Rozhodujúce slovo bude mať spotrebný materiál
Jednou z dôležitých funkcií tlačiarne je potreba spotrebného materiálu pre tlač. Ide o atrament alebo tonerové kazety. Zdroj, záleží na type tlačiarne a cene, ktorá je vstupnou investíciou, ale nie posledným výdavkom na zabezpečenie jej bezproblémového a nepretržitého chodu. Alternatívne tonery Canon ale dnes v dobrej kvalite a cene určite zoženiete veľmi rýchlo.
Formát tlačených dokumentov
Rozhodnúť musíte aj podľa typu a formátu dokumentov, ktoré bude potrebné vo vašej práci najčastejšie tlačiť. Najbežnejším formátom je A4 (297 × 210 mm). Ak pracujete s formátom A3, budete potrebovať väčšiu tlačiareň, ktorá je zvyčajne aj drahšia. Pre formáty väčšie ako A3 sa používajú už profesionálnejšie zariadenia, ktorými sú najčastejšie plotre.
Kompatibilita a pripojenie
Tlačiareň do kancelárie si musíte vybrať aj podľa toho, ako bude kompatibilná s vaším ostatným kancelárskym vybavením. Koniec koncov, nechcete predsa čeliť takej situácii, keď jednoducho nemôžete pripojiť novú tlačiareň k starým počítačom alebo s iným dôležitým zariadením, ktorým je najčastejšie mobil. Všímajte si preto najmä funkcie Wi-fi, NFC alebo Bluetooth.
Skúste zariadenie s viacerými funkciami
Za zmienku stojí aj multifunkčné tlačiarenské zariadenie. Dokáže skenovať a tlačiť dokumenty, odosielať a prijímať faxy, alebo kopírovať bez použitia počítača. V skutočnosti je to celý komplex zariadení v jednom. Sú síce o niečo väčšie ako konvenčná tlačiareň, napriek tomu zaberú menej miesta.
V prípade bezproblémového chodu v kancelárii, sa vám odporúčame zamerať najmä na laserové tlačiarne, pretože sú pre kanceláriu najvýhodnejšie – spotrebúvajú menej náplne a majú širšiu škálu úloh. Voľba je však samozrejme iba na vás. Tak sa pred nákupom správne rozhodnite a všetky detaily zohľadnite.
Zdroj obrázka:Sjale/shutterstock.com