Dráčik neklam! kniha pre deti

Recenzia: Dráčikove klamstvá v knihe Dráčik, neklam!

Rúfus je malý dráčik. Milý a priateľský. Býva so svojimi rodičmi a sestričkou. Chodí do školy a trénuje futbal. Rád trávi čas so svojimi…

Rúfus je malý dráčik. Milý a priateľský. Býva so svojimi rodičmi a sestričkou. Chodí do školy a trénuje futbal. Rád trávi čas so svojimi kamarátmi. No má jeden problém… občas nehovorí pravdu. Zaklame a tvrdí, že peniaze, ktoré našiel na ceste sú jeho…. povie, že to sestra je na vine, keď prevrhne džbán s mliekom… a ďalšie a ďalšie klamstvá sa nabaľujú. Všetko to vyvrcholí jeho najväčším klamstvom, keď sa vyberie na futbalový tréning a cestou si kope do lopty. Kopne do nej tak silno, že rozbije výklad medveďovej pekárne. Medveďovi zaklame, že nevie, kto je vinníkom. Dokonca zaklame, aj keď sa tréner na tréningu pýta, či o rozbitom okne niekto niečo nevie. Stane sa však to, že z rozbitia okna krivo obvinia niekoho iného a Rúfusa začne hrýzť svedomie. Jednak preto, že si uvedomuje dôsledok svojho konania a jednak preto, že neprávom obvinili jeho kamaráta. Vstúpi si malý Dráčik do svedomia? Odčiní svoje nevhodné správanie?

Dráčik neklam! kniha pre deti

Klamstvo

Autor v knihe veľmi priamo upozorňuje na klamanie. Hlavný hrdina klame, ak chce zamlčať to, že vykonal niečo zlé alebo ak chce byť zaujímavý pred kamarátmi. Klamstvo je predstavené v konkrétnych situáciách, ktoré sú bežné iste aj v živote detských čitateľov, ktorí po knihe siahnu. Zaujímavý prídavok knihe dáva aj to, že v príbehu Dráčika môžu vidieť aj dôsledok klamania. Je to jednak pocit viny, ktorý sa môže dostaviť a prejaviť výčitkami alebo zdravotnými problémami: „Rúfusovi (…) zovrelo brucho. Bolelo ho, akoby v ňom mal ťažký balvan.“ Čo je však najhoršie, klamstvo môže spôsobiť problémy a smútok niekomu, kto je z neho krivo obvinený a niekedy sa ním môže stať aj veľmi blízky človek. A práve na tento aspekt chcel autor akiste upozorniť najviac. Aby si aj čitatelia či poslucháči knihy uvedomili, že klamať nie je správne a žiadúce.

O knihe

Knihu pekne dopĺňajú bohaté a milé ilustrácie. Tie dopĺňa „diera“ v obale knihy zobrazujúca dieru na okne, ktorú Rúfus rozbil so svojou loptou a ktorá iste zaujme každé dieťa. Text knihy je na jednotlivých stranách krátky, napísaný jednoducho. Je tak ideálny pre najmenších čitateľov i poslucháčov. Kniha je určená pre vekovú kategóriu 18+. Rozsahom útla kniha ponúka milý príbeh, ktorý iste detského čitateľa poteší, no hlavne poučí. Dráčikove zážitky prinútia deti zamyslieť sa. Tento knižný titul, výchovne zameraný príbeh, iste otvorí aj podnetnú diskusiu medzi deťmi a rodičmi alebo deťmi a učiteľmi na závažnú tému, ktorá je v detskom svete veľmi častá – klamanie.

Informácie o knihe Dráčik, neklam!:

• Autor: Robert Starling
  • Vydavateľstvo: IKAR, a.s. – Stonožka