Slovensko kniha

Recenzia knihy Slovensko, v slovenčine a v troch cudzích jazykoch

Jedna z novších kníh venovaných Slovensku vychádzajúcich v Prírode je zaujímavá jazykovou pestrosťou, aj po obsahovej stránke. Je totiž v 4 jazykoch.

Jedna z novších kníh venovaných Slovensku vychádzajúcich v Prírode je zaujímavá jazykovou pestrosťou, aj po obsahovej stránke. Knižka, ktorá vyzdvihuje väčšie množstvo krás našej malej krajiny, bližšie prezentuje architektúru, prírodné krásy a pamiatky UNESCO. Bežná kniha o Slovensku zostáva na Slovensku. Táto sa však pokúsi dosiahnuť za hranice pokojne do celého sveta. Má na to výbornú príležitosť, keďže rovnaký podiel slovenského textu v nej nájdete aj v angličtine, nemčine a francúzštine. Napokon to nie je typická knižka, ale multi-jazyčný zdroj a prehľad zaujímavých krás, ktoré môžu byť výbornou inšpiráciou napríklad pre zahraničného turistu.

Slovensko kniha

Pri listovaní

Formát 4A tejto napodiv ťažšej knižky, než by ste hádali pred ohmataním, ponúka na 140 stranách rovnaké texty v štyroch jazykoch. Strieda sa s fotografiami popisovaných miest. Nezabúda miesto predstaviť po historickej aj významovej stránke. Mierne absentuje mapka s polohou, no kompenzujú to fotografie a názvy, často približované aj v inej jazykovej verzii. Rozdelenie má podľa jednotlivých krajov, pričom začína bratislavským. Príjemne uchopiteľná pevná kniha s lesklou tvrdou obálkou a viazanými stranami využíva modrú, farbu oblohy, s ktorou sa neraz vo vnútri stretnete. Už dizajn obálky samotnej nám pripomína, že máme pokladov oveľa viac, ako bežné strohé prezentovanie krajiny spomína a snaží sa prezentovať. Je pravdou, že jej obsah je po textovej stránke určený pre bežného slovenského čitateľa len z jednej štvrtiny, no celé to môže mať aj jednu výhodu. Ak nie ste zahraničným turistom, máte príležitosť si pozrieť angličtinu, francúzštinu a nemčinu v tých spojeniach, ktoré máte hneď vedľa v slovenčine. Kniha je tak nenápadnou a na prvý pohľad maskovanou pomôckou na precvičovanie cudzích jazykov.

Slovensko architektúra krásy prírody a Unesco

Ideálny darček pre kohokoľvek so vzťahom k Slovensku

Dokážem si ju predstaviť ako výborný dar pre zahraničného turistu, ktorý nepohrdne knihou. Najmä však ak nepohrdne pobudnutím v našej malej krajine. Je ideálnym pomocníkom v prípade, kedy chcete spoznávať krásy daného regiónu, no nenapadá vám, aké by to mali byť. Aj vzhľadom k viacerým pokladom zapísaným na zozname UNESCO bolo túto knihu možné naplniť pamiatkami, ktoré majú viac než len regionálny význam a môžu mať tak význam aj pre celkom neznalého turistu. Problém Slovenska je, že sa nevie predať. Táto kniha sa môže úspešne pokúsiť svojmu majiteľovi odprezentovať to najkrajšie. Predpokladom k tomu sú nádherné fotografie, výborné zábery s dobrým časovaním a podmienkami, ktoré sú pre hociktorého fotografa snom. Fotografi pripravujúci knihu mali výnimočné šťastie na kvalitné zábery, čo zvyšuje hodnotu knihy.

Knihu majú v ponuke na bux.sk