Recenzia filmovej novinky Šťastný nový rok 2: Dobro došli

Veselá romantická komédia Šťastný nový rok 2: Dobro došli od slovenského režiséra Jakuba Kronera určite pobaví divákov a vnesie do súčasných ťažších časov trocha odľahčenia.

ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK 2: DOBRO DOŠLI

Oproti prvému dielu sa film sa odohráva najmä v Chorvátsku, v mestečku Rovinj. V úvode filmu sa celá partia priateľov stretáva na silvestrovskej oslave v tatranskom hoteli. Veronika (Gabika Marcinková) oznámi kamarátkam, že zostane sama so synom a s manželom (Jakub Prachař) sa bude rozvádzať, lebo neuniesol, že ona má byť riaditeľkou hotela v Chorvátsku. Marcela (Antónia Lišková) si našla konečne priateľa (Marco Bonini) a rodinka Barbi (Zuzana Norisová) a Tomiho (Tomáš Maštalír) sa rozrastie o nového člena. Za sprievodu kapely požiada Marek (Ján Koleník) Hanku (Táňa Pauhofová) o ruku.

Šťastný Nový Rok 2 Dobro došli, Rovinj, chorvatsko, film

Po úvodných titulkoch sa dej presunie o niekoľko mesiacov ďalej, na leto, do hotela Kempinski v Chorvátsku, kde je Veronika riaditeľkou. Postupne prichádza rodina a kamaráti do hotela, aby si užili svadbu. Už aj počas cesty do Chorvátska majú niektorí priatelia o zábavu postarané. Zhodou náhod v hoteli pracuje aj Valika (Anna Kadeřávková), ako animátorka a babysitterka a svoju postavu peknej, ale naivnej „pipiny“ zahrala úžasne. Svoju baliacu techniku chce využiť aj na Marekovho otca (Jozef Vajda). Práve v momente, keď ju fotí, prichádza do hotela Marekova mama (Dagmar Havlová), ktorá si neodpustí poznámky. Bývalí manželia sa neznášajú a využijú každú maličkosť na vyvolanie hádky. Záverečný bonbónik si určite netreba nechať ujsť. Slovenský bollywood stojí za to.

S leskom luxusu a v zime

Niektorým ľuďom môže prísť ľúto, v akom prepychu sa film odohráva. Herci majú krásne šaty, autá, prázdninujú v krásnom hoteli, plavia sa na luxusnej jachte a v podstate nemajú žiadne veľké starosti… V tomto smere museli byť náklady na výrobu tohto filmu oveľa vyššie v porovnaní s prvým dielom. Celkový dojem z filmu je taký, že nie je o bežných ľuďoch. Ide o priateľov, ktorí si môžu dovoliť vyšší štandard, pohybujú sa vo vyšších kruhoch, podnikajú, alebo sú v spojení s podnikateľským prostredím. No nejde o skok do neznáma, keďže jednotlivých hrdinov viac menej poznáme už z prvého filmu.

Film sa natáčal v čase pandémie a mimo turistickej sezóny, teplota vzduchu a mora cez deň nebola vyššia ako 20 stupňov. Niektorí herci preukázali, že sú otužilí a nedali to na sebe poznať. Nakrúcanie naozaj neprebiehalo počas horúceho slnka, čo spozná každý so skúsenosťou z Rovinj. Slnečné mesiace vyzerajú inak, turisti zapĺňajú pobrežie a aj dojem z mesta by bol vo filme zachytený celkom iný. V skutočnosti šlo o chladnejšie mesiace mimo turistickú sezónu, čo poznať aj na pobreží, nie len v miestnych uliciach. Práve obdobie mimo turistickej sezóny je využívané bežne vo svete na filmovanie v známych letoviskách, keďže turisti v zábere nie sú bežní a najmä vítaní. Vojsť preto do studenej vody a zostať hercom „letného filmu“ si žiada viac ako len odvahu.

Hodný pozornosti

Stále je však film zábavný, verný svojmu prvému dielu svojim humorom, poznámkami k bežným strastiam života aj pohodou, ktorú tiež ako diváci občas potrebujeme. O to viac, ak je aktuálne obdobie plné nepríjemných správ. Príbeh sa rozrástol o nové známe tváre, nové postavy a ich príbehy. Najmä výber samotnej lokality môže byť prínosom pre Rovinj ako filmové miesto. Pre slovenských dovolenkárov nie je neznáme a ani veľmi vzdialené. Únik do Chorvátska vôbec nie je zlý. Ani ten luxus a lesk nie je zlý. Slováci milujú podobné filmy a tak sa dá odpustiť, ak sa taký objaví zo slovenskej produkcie.

Zopár zaujímavostí a postrehov o Šťastný Nový rok 2: Dobro došli

• Kaskadérsky kúsok Tomáša Maštalíra na rogale vyvoláva pocit strachu o jeho život.
  • Keďže sa film odohráva v Chorvátsku, zahrali si tu aj chorvátski herci Toni Gojanović a Goran Bogdan, ktorí hovorili svojim jazykom (prípadne použili lámanú angličtinu) a neboli dabovaní. To umocnilo autenticitu príbehu, keďže aj v reálnom živote sa človek dohovára ako vie, keď neovláda cudzí jazyk.
  • Antónia Lišková využila vo filme svoju znalosť taliančiny, keď jej za priateľa scenáristi vybrali talianskeho herca Marca Boniniho, dialógy však opäť neboli dabované.
  • Keďže herci neboli len Slováci a Česi, ale aj Taliani či Chorváti, dorozumievacím jazykom bola angličtina.
  • Postava Hankinho otca (Marek Vašut) sa objavila vo filme len na veľmi krátky čas, čiže fanúšikovia si ho tentokrát veľmi neužili.