Zle zaparkovať sa dá ľahko. Zaparkovať ako *** však znamená riziko, že tým niekoho naštvete. Najmä ak ide o prípady typu „na drzovku“. Na facebooku sa nachádza nejedna komunita a stránky, ktoré zbierajú fotografie takýchto vodičov. Sem tam sa nájde taký, čo nájde svoje auto na zábere a občas daný vodič žiada o zmazanie fotografie. Minuloročný takýto prípad na internete, kedy majiteľ luxusného auta na fotografii nebol nadšený zo zverejnenia, vystrelil celkom inak.
Vyhrážanie žalobou ako olej do ohňa
Vo chvíli keď facebook stránky (nechýbajú invektívy) zverejnili fotografiu druhýkrát, pripojili aj informáciu, že sa majiteľ oháňa trestným oznámením, následný efekt sa dá prirovnať následkom bomby na benzínke. Ľudia masovo začali príspevok zdieľať aj vzhľadom na výzvu pri fotografii. V komentároch sa rozhostila diskusia plná odborníkov tentoraz na pravo a zákony o cestnej premávke, či príbuzné odvetvia práva. Mnohí sa sem prichádzajú len pobaviť a online marketéri sa nestačia čudovať ako málo stačí na závideniahodnú viralitu na sociálnej sieti. Nie, neriešime koho postup bol nesprávny. Fascinujú nás čísla a všetok ten zápal ľudí „trestať“.
Ale získajme takýto masový zápal aj pre nezištné zlepšenie svojho okolia a budeme sa mať ako v raji.