Úspešný automobilový priemysel – prosperujúce Slovensko

Podľa Združenia automobilového priemyslu Slovenskej republiky (ZAP SR) dosiahol slovenský automobilový priemysel v roku 2016 počet vyrobených vozidiel v závodoch Kia Motors Slovakia, Peugeot Citroën Slovakia a Volkswagen Slovakia rekordných 1 040 000 automobilov. Minulý rok je braný ako mimoriadne úspešný, preto si ZAP SR a automobilové závody dali do roku 2017 niekoľko cieľov. Samozrejme chcú, aby každým rokom rástol počet nielen vyrobených vozidiel, ale aj kvalifikovaných zamestnancov. Plánujú robiť všetko preto, aby sa ich vízie a ciele splnili.

 

Ciele ZAP a automobilového priemyslu v roku 2017

  • vypracovať a zrealizovať stratégiu ZAP SR k transformácii vysokého školstva
  • participovať pri realizácii projektu cielených rekvalifikácií podľa potrieb priemyslu
  • iniciovať projekt propagácie duálneho a technického vzdelávania
  • definovať základné podmienky konkurencieschopnosti AP SR a presadiť ich do hospodárskej stratégie rozvoja Slovenka
  • vytvoriť expertnú skupinu k zabezpečeniu transformácie SOV a rozvoja duálneho systému vzdelávania
  • podporovať rozvoj legislatívy pre motiváciu aplikovaného výskumu a vývoja
  • zabezpečiť, aby bol program rozvoja subdodávateľov vnímaný Vládou SR ako prvok udržania konkurencieschopnosti AP na Slovensku
  • presadzovať legislatívu na podporu rozvoja trhu s vozidlami na alternatívny pohon

Konkrétne automobilové závody

Konkrétne v roku 2017 majú ciele do budúcna a samozrejme aj konkrétne automobilové závody v Slovenskej republike.

Volkswagen Slovakia, ktorý minulý rok oslávil 25. rokov pôsobenia má, ako uviedla hovorkyňa L.K.Makayová, v pláne otvoriť nové logistické centrum a nový odbor v rámci duálneho vzdelávania.

Peugeot Citroën Slovakia sa chcú dostať na úroveň 350 000 vyrobených áut a naplánované je aj spustenie 4. pracovnej zmeny, čo znamená nárast o 800 pracovných postov a spustenie výroby motorov.

Kia Motors Slovakia minulý rok prerazil na nové trhy a spustil export do Izraelu, konkrétne 6% produkcie. Zvýšil výrobu automobilu Kia Sportage o 64% a v pláne v roku 2017 majú duálne vzdelávanie s 3 odbormi.

Mohlo by zaujímať tiež:
Lucia Absolventka štúdia marketingovej komunikácie, momentálne žijúca v zahraničí s obrovskou vášňou pre cestovanie, nové zážitky a dobré jedlo. K príležitosti písať sa dostala pred pár rokmi v zn.sk. Je to pre ňu relax a zodpovednosť zároveň.