ZN.SK
nákupy a výpredaje

Black Friday v roku 2022 je 25. novembra. Obchodníci to ignorujú

Black Friday, konkrétny piatok v roku pred americkou oslavou Dňa vďakyvzdania, je tradične v USA, ale už hodné desaťročie aj vo zvyšku sveta

Black Friday, konkrétny piatok v roku pred americkou oslavou Dňa vďakyvzdania, je tradične v USA, ale už hodné desaťročie aj vo zvyšku sveta príležitosťou na nasadenie špeciálnych cien, ponúk a kampaní. Rovnako tak ľudia samotní, zákazníci a klienti rôznych služieb a obchodov o tomto dni vedia a tak je záujem o niečo také obojstranný. V roku 2022 tento deň pripadá na piatok 25. novembra.

nákupy a výpredaje

Nie skôr a nie neskôr. Slovenskí aj českí obchodníci totálne zlyhávajú už pár rokov. Žijú v domnení, že onen Black Friday je už v októbri. Alebo že si konkrétny piatok môžu určiť sami. „Říjen nebo listopad? Na tom nesejde“ hovorí si možno niekoľko rokov Alza a mnoho podobných obchodov, ktoré sú schopné Black Friday uvádzať po celý rok, až sa stráca význam tohto slova. Chaos je tu žiaľ každý rok.

Popierači Ameriky, Halloweenu a Black Friday zabúdajú na…

Black Friday sa vo veľkom propaguje už od októbra. Niektoré obchody si stanovujú svoj vlastný Black Friday, čo trochu mätie a komplikuje prehľad ľuďom zvažujúcim nákup. Najmä ak počítajú s tým, že do reálneho Black Friday je ešte času dosť. Už dnes sú pod takýmito príspevkami komentáre ľudí, ktorí pociťujú alergiu a averziu voči pojmom, ktoré k nám prenikli z USA. Taký Halloween, ktorý je pre október aktuálnejší, je nenávidený napriek tomu, že sme oslavy mŕtvych, svetlo zapaľované pred domami a rôzne varianty prepojení na strigy a duchov mali už v našich končinách a sami máme kultúru postavenú na podobných prvkoch, ktoré len vytlačilo kresťanstvo.

Popierači odmietajú aj Black Friday ako americkú „komerčnú tradíciu“. Faktom zostáva, že rôzne akcie v predvianočnom období sme celé roky nazývali rôzne. Každý po svojom a každý v inom čase. Dovtedy to bolo v poriadku, kým to bol „megavýpredaj“, kde si aj tí najväčší odopierači nakúpili výhodnejšie. BF však priniesol viac marketingu a tak trochu aj systém. Konkrétny deň, prípadne obdobie a fakt, že je príležitosťou na výraznejší nákup, nám dovoľuje lepšie sa pripraviť na konkrétny deň. Vieme, že v tomto čase sa máme pozrieť na svojho obľúbeného predajcu a jeho ponuku.

Rôzni predajcovia, ale rovnaké načasovanie

Svoje ponuky mávajú s prestávkami, alebo každý rok mnohé známe predajne. MALL.sk, kníhkupectvo BUX.sk, Martinus, Panta Rhei, predajne s elektronikou Andreashop, TPD, PlaneoBenu lekáreň, predajca športového oblečenia EXIsport, a mnoho iných. Stálica, ale rovnako tak obľúbeným miestom nákupov je stále Alza.sk.

Mohlo by zaujímať tiež:

Roman

Roman
Autor článku s tematikou zábavy, televízie, alebo niektorých spoločenských problémov. Pochádza zo stredného Slovenska a na striedačku žije v Rakúsku.



Inzercia

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu