ZN.SK
Valentino Rossi

Valentino Rossi, na motorke najlepší pretekár sveta a kariéra

Valentino Rossi je najznámejším a najúspešnejším motorkárom, alebo ak chcete motocyklovým pretekárom modernej doby aj všetkých čias.

Valentino Rossi je najznámejším a najúspešnejším motorkárom, alebo ak chcete motocyklovým pretekárom sveta vôbec. Dosiahol viacero víťazstiev, prvenstiev na stupni víťazov v prestížnych pretekoch a okruhy ovládol na strojoch nie len jedinej značky, čím dokázal opakovane, že je to v ňom a nie v stroji. Ak sa na okruhoch objaví číslo 46, každý vie o koho ide. Patrí medzi najznámejšie mená v pretekárskom svete, pričom ho poznajú aj mnohí tí, čo nikdy nesledovali veľké ceny. Nezameniteľný vzhľad a imidž energického jazdca menil len občas, napríklad v roku 2009 jazdil s holou hlavou, hoci typické sú pre neho krátke brčkavé vlasy, náušnica v uchu a spokojný výraz typického stále mladého Taliana. To sú hlavné znamenia jeho tváre a osobnosti. Pre neho typické a u fanúšikov očakávané bolo tradičné sprchovanie najbližších vytraseným šampusom, či víťazný zdvih predného kolesa.

Valentino Rossi

Rossi

Rodák z talianskeho Urbine bol synom Graziana Rossiho, tiež motocyklového pretekára. Aj preto bol pri jeho záujme tiež pretekať podporovaný rodinou. Namiesto bicykla mal doma motokáru a zvykal si na zápach benzínu a vyššie otáčky. Už keď vyhral v roku 1990 regionálne motokárové preteky, začala sa šnúra víťazstiev. Postupne aj kvôli finančnej náročnosti presedlal na minimotorky a bolo otázkou času, kedy siahne po motorkách klasických.

Pretekárska kariéra

V roku 1996 keď začal na Grand Prix, bolo to v kubatúre 125 na stroji Aprilia RS125 za tím Scuderia AGV Aprilia. Keď prešiel v roku 1999 na kubatúru 250, ešte stále na Aprilii v tíme Nastro Azzurro Aprilia vyhral svetový šampionát a o dva roky v triede 500ccm vyhral svetový šampionát s Hondou NSR500 za tím Nostro Azzurro Honda. Preteky MotoGP s Hondou na stroji RC211V vyhral v 2002 a 2003 a na Yamahe vyhrával v rokoch 2004 a 2005. V roku 2006 tím Gauloises Fortuna Yamaha tím vystriedal Camel Yamaha Team, kde výrazne nebodoval, no v novej sezóne stále na rovnakom stroji Yamaha YZR-M1 a v tíme pod názvom Fiat Yamaha Tím až ddo roku 2010 získal dve významnejšie tituly na svetových šampionátoch. Dva zvyšné mu unikli vďaka tretiemu miestu. V roku 2011 a 2012 pôsobil v tíme Ducati, čo neprinieslo žiadne extrémne výsledky. Na stroji Ducati Desmosedici GP12 a GP12 vyrábanom na mieru, vlastne pre Taliana Rossiho domáceho výrobcu, nedosiahol žiaden titul, hoci si udržal niekoľko dobrých čísiel, najmä čo sa týka rýchlosti. V roku 2013 sa už však vrátil do Yamahi a na pôvodnom YZR-M1 pod Yamaha Factory Racing tíme a od roku 2014 pod Movistar Yamaha MotoGP absolvoval ďalšiu pretekársku kariéru. Aj napriek veku a dravosti jeho mladých konkurentov sa však nedá povedať, že by nepatril na vrchol. Posledné roky mu nepriniesli prvé miesta, no stále stojí na stupni víťazov, čo pri kolísaní ostatných mien na stupni víťazov Rossimu stále prináša a potvrdzuje titul „najlepší z najlepších“.

Valentino Rossi

Záznamy, ktoré stoja za zmienku

Zúčastnil sa viac ako 330 oficiálnych pretekov a na pódiu pre víťazov stál 213x. Na svojom konte má zhruba 5500 bodov, samozrejme záleží od toho, kedy si článok čítate. Tiež je držiteľom neudeľovaného titulu najdlhšie pôsobiaceho a zároveň vyhrávajúceho pretekára sveta, keďže jeho úspešná kariéra trvá už 19 rokov a počíta sa prekvapivo od jeho výhry na Veľkej cene Českej republiky v roku 1996 z 18. Augusta. Jeho meno vyhralo katalánsky okruh 10x, čo sa nikomu nepodarilo, taliansky okruh Mugello 9x a okruh Jerez 9x.
Zaujímavosťou je, že to skúšal aj na WRC pretekoch. Nepatril medzi najhorších, a hoci nezískal bodové hodnotenie a umiestnenie medzi víťazmi, držal sa zopár sezón v najlepšej dvadsiatke. V roku 2002 na vozidle Peugeot 206 WRC, v roku 2006 na Subaru Impreza WRC04 a v 2008 na Forde Focus RS WRC 07.

Prierez kariérou Valentina Rossiho v počítačovej hre

Valentino Rossi prepožičal meno a aj sa sám podieľal na vývoji hernej novinky. Na počítačoch a konzolách si môžete užiť viacero druhov motocyklových pretekov, po detailných nastaveniach sa každému hráčovi v hernom systéme umožní hrať súťažné podujatia a merať sily proti ostatným v rôznych rokoch kariéry samotného Valentina Rossiho. Presne tak ako postupoval počas dvoch desaťročiach kariéry môžete postupne prechádzať aj vy jednotlivé trate aj éry, prípadne pretekať priamo na rovnakých strojoch, aké sú spomenuté v priereze jeho kariéry.
Hra pritom ašpiruje na titul najprecíznejšieho herného simulátoru motoriek, keďže do simulácie skutočných nastavení a do sveta reálnych pojmov a oblastí pretekov a nastavení strojov hráčov uvádza samotný Valentino Rossi. Hoci Talian, hru hovorí v angličtine. V skutočnosti ide o známu hernú sériu MotoGP, ktorá tento rok nevychádza pod svojim pôvodným názvom, ale s menom konkrétneho jednotlivca. Aby to nestačilo, do hry pridali aj drift a rally, disciplíny s automobilmi, ktorým sa Rossi taktiež venuje.

Foto: Oficiálny Facebook

Mohlo by zaujímať tiež:

Tomáš

Tomáš
Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.



Inzercia

Najčítanejšie

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu