ZN.SK
Starbucks

Starbucks coffee – história značky a koncept kaviarní

Prvá pobočka Starbucks coffee bola otvorená v roku 1971 v historickej časti Pike Place Market v Seattli v USA, kde ponúkali jedny s najkvalitnejších…

Prvá pobočka Starbuckscoffee bola otvorená v roku 1971 v historickej časti Pike Place Market v Seattli v USA, kde ponúkali jedny s najkvalitnejších čerstvo upražených zrnkových káv na svete. Názov spoločnosti bol inšpirovaný románom Biela veľryba /Moby Dick/, ktorý v ľuďoch vyvolával pocit romantiky spojený so šírym morom a námorníckou tradíciou dávnych obchodníkov s kávou.

Starbucks

V roku 1981 vstúpil po prvý raz do kaviarne neskorší predseda spoločnosti, prezident a výkonný riaditeľ Howard Schultz, ktorý sa po vypití jedinej šálky kávy Sumatra zamiloval do značky Starbucks. V roku 1983 odcestoval do Talianska, kde videl kaviarne a romantiku spojenú s pitím kávy. Preto sa rozhodol preniesť túto tradíciu aj do USA, kde sa stali ideálnym miestom na konverzáciu, miestom, ktoré vypĺňalo priestor medzi domovom a zamestnaním. Howard Schultz ale na nejaký čas Starbucks opustil, aby si založil vlastné kaviarne Il Grionale, v roku 1987 sa vrátil a pomocou miestnych investorov spoločnosť Starbucks odkúpil.
Spoločnosť sa od začiatku snaží vybočovať z radu, nechce byť tradičnou firmou a chce spájať ľudí vo svojom okolí, preto hlásajú, že značka Starbucks nie je len káva, ale aj prostredie kaviarní a ďalší tovar, ktorý je so značkou spojený. V súčasnosti sa môže Starbucks pochváliť s viac ako 17000 kaviarňami v 55 krajinách. Starbucks predáva mnoho druhov hotových káv, espresá, rozličné druhy ďalších horúcich a studených nápojov, kávové zrná, zákusky ku káve a reklamné predmety.

Starbucks history

Na Slovensku zatiaľ oficiálny Starbucks nie je, aj keď má od roku 2007 zaregistrované viaceré ochranné známky. Niektoré médiá priniesli informáciu, že v blízkej budúcnosti by sa mali vytvoriť kaviarničky. Zatiaľ je však možné vychutnať si kávu iba na pumpe Shell na Einsteinovej ulici v bratislavskej Petržalke ako koncept „Starbucks on the go“. Ide o kávový koncept, ktorý zahŕňa exkluzívny automat na kávu, prémiovú kávu Starbucks a prvotriedne služby od spoločnosti Selecta.

Pripravila Maťa

Mohlo by zaujímať tiež:

Tomáš

Tomáš
Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.



Inzercia

Najčítanejšie

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu