ZN.SK
chudnutie

Varovanie: prípravky na chudnutie neobjednávajte cez internet

Na internete je čoraz väčší chaos a čoraz viac hrozieb. Aj preto si dovoľujeme varovať. Ak vás lákajú podivné reklamy na nákup prípravkov na chudnutie, môžete hravo naletieť rozsiahlej sieti podvodníkov.

Špekulantskí podvodníci rozniesli po najväčších a najdôveryhodnejších portáloch na Slovensku falošné reklamy na prípravky na chudnutie. Sem tam je to prípravok na stavbu svalov, či zázračný jazykový kurz, ktorý vás naučí 5 jazykov za dva týždne. Azet.sk, Cas.sk, Aktuality.sk, Centrum.sk vo veľkom propagujú podvodníkov vo svojich reklamných plochách a netrápi to ani prevádzkovateľov reklamných plôch a ani úrady. A tu je problém, že na dôveryhodnom portáli očakávate dôveryhodné reklamy.

chudnutie

Napriek tomu, že sa venujeme opakovane varovaniam proti podvodníkom, neustriehli sme jeden prípad v rodine. V našom prípade sme si zažili prípad staršej ženy, ktorú oslovili bannery so zázračným chudnutím. A keďže došlo k objednávke, spravili sme rovno výskum toho, ako človek vôbec nakúpi niečo také a nad čím premýšľa. Stále však neexistuje žiadna snaha a ani osveta z iných miest varovať ľudí pred týmito podvodmi. Obeťami sú totiž hlavne naši rodičia a starí rodičia. Nie každý je počítačovo gramotný dostatočne na toľko, aby dokázal rozoznať podvodníkov. Aj to je dôvod, prečo je na internete tisíc rôznych používateľov odlišujúcich sa znalosťami a prioritami.

„Forskolin znel vynikajúco, názory ľudí presvedčili“

Situácia, ktorá sa u nás stala, bola prípadom dôchodkyne Aleny, na ktorú zapôsobili reklamy na Cas.sk. Práve pre to, že ide o známy portál, ani nepomyslela, že by mohol byť niekde problém. Keďže išlo o chúlostivý problém s vlastným telom, nespojila sa a neporadila sa, či je prášok na chudnutie naozaj vhodný. Nechávala si to pre seba. Veď mnohým je trápne priznať problém a nespokojnosť s telom. Zapôsobila presvedčivá reklama a následne stránky, na ktoré sa po kliknutí dostala. Stránky sa s úspechom snažia podrobným popisom úspešnosti a stopercentného úspechu presvedčiť čitateľa, že reklamný banner neklamal a budúci zákazník našiel perfektný nástroj, z ktorého sú lekári šokovaní a ľudia nadšení. Všetko je to len klamstvo. To sa však bežný človek nikde nedozvie. Obrovské množstvo komentárov pod článkom je ladených na podporu vierohodnosti celého prípravku. Podvodné až absurdné stránky Centrumzliav.com predstavujú dokonca lekára Jána Petráša, ktorý však nikdy neexistoval a použitá fotografia je fotografia zahraničného staršieho modela kúpená na fotobanke Shutterstock. Na pani Alenu zapôsobili úžasné komentáre a úžasné výsledky. Tak ako Alena naletela na masívne masírovanie, denne naletí zhruba stovka ľudí. Číslo pritom pochádza len z odhadov Dávida, jedného z tvorcov Hoax.sk portálu, ktorý sa dlhodobejšie venujú podvodným bannerom a predajcom. Pani Alena sa nechala úspešne zlákať na formulovaný text, superlatívy a úžasné slovné spojenia, ktoré posilňovali jej dôveru, že „liek“ Forskolin prinesie zbavenie nadbytočných kíl.

Obetí je stále viac a viac a nikto s tým nič nerobí

Podvodné nafingované stránky s kradnutými obrázkami ľudí a narafičenými identitami majú ľudí nalákať. Deje sa tak v šialených číslach. Na Hoax.sk portál, ktorý o prípravku Forskolin písal dávnejšie, prichádza denne 20 nešťastných správ a osobných príbehov Slovákov o tom, ako naleteli a teraz to ľutujú. Aj k nám dorazia za týždeň zhruba 4 správy o tom, ako niektorí z vás naleteli, prípadne nám zhruba 5 emailov mesačne poďakuje za varovania. V inzercii na webe nachádzame prípravky, ktoré si niekto kúpil a pochopil, že naletel. Predávajú ich, rýchlo sa toho chcú zbaviť. Prichádzajú k nám aj také správy, kde ľudia urážajú ostatných, zároveň naše články, pretože ako píšu „Normálny človek nenaletí, celé vaše úsilie je zbytočné“. Naletí však vysoké číslo ľudí a tento počet umožní financovať vyššiu a vyššiu mieru investície do reklamy. Reklamné plochy na Cas.sk, Centrum.sk a podobne sú totiž drahé. A zodpovední si to dovolia financovať, pretože im vysoký počet obetí pohotovo zaplatí na podozrivej stránke 66 € alebo viac. Viacero takýchto zaujímavých reklám sa dá vidieť v zbierke na Facebook stránkach „fb.com/varovania„.

Objednávky pritom vypĺňajú aj celkom mladí ľudia, ktorí už majú svoje skúsenosti na webe. Či dokonca mladí pomáhajú starším, keď ich poprosia o pomoc pri platbe cez Paypal či pri platbe kartou.

Mohlo by zaujímať tiež:

Tomáš

Tomáš
Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.



Inzercia

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu