ZN.SK
Podvodné reklamy a trápna chyba

Podvodné reklamy odporúčajú krém na topánky proti vráskam

Na cieľovom webe nenájdete ani kus pravdy. Napriek tomu ho s obrovskou vervou podporujú slovenské portály v reklamných plochách. Vraj prostriedok na vyhladenie vrások a dostanete sa k nemu cez šokujúce hoaxy.

Nebezpečné reklamy, ktoré sa nezastaviteľne už niekoľko rokov šíria aj na plochách najväčších slovenských portálov, momentálne prinášajú šokujúce informácie o žene, ktorá si splietla krém na topánky s krémom proti vráskam. Tým reklamy hovoria o akomsi zázraku s ktorým sa podarilo žene zbaviť vrások. V cieľovej stránke sa už ale o kréme na topánky nedozviete absolútne nič. Úspešne vás stránky prilákali a okamžite začnú pracovať so psychológiou. Fingované podvodné stránky Nasedenne.com sa totiž len snažia vyzerať ako magazín, no v skutočnosti ide o narafičenú stránku s dosť zákernými prvkami. Tie pritom môžeme nazvať pokojne ako protizákonné, ale pritom už dlhodobo propagované reklamnými plochami na portáloch ako Čas.sk, Webnoviny.sk alebo Azet.sk.

Cieľové stránky klamú v každej jednej vete

Na cieľovom webe nenájdete ani kus pravdy. Text je zlým prekladom z rovnakej podvodnej stránky, ktorú nájdete aj v češtine, poľštine, angličtine a nevedno čoho ešte. V iných krajinách sú rovnaké tváre s inými menami, z iných miest a ich príbehy sú rovnaké. Vedci a odborníci nesedia s tým, čo je na fotografii. Udeľovanie Nobelovej ceny pochádza z inej súvislosti a stránky len pomocou takýchto fotografií vytvárajú dôveryhodný dojem.

Podvodné reklamy a trápna chyba

Spomenutý a uvádzaný doktor Romain Lefery neexistuje. Už samotná kozmetika Lefery je opradená po celom internete obvineniami z podvodov a falošných reklám. Funguje však naďalej. Lekár na ktorého mene sa stavia celá vykonštruovaná dôvera, je v konečnom dôsledku len fotografia nemeckého dôchodcu kúpená vo fotobanke Shutterstock. Stránky sa vás aj napriek klamstvám, ktoré na prvý pohľad nespozorujete, nalákať na kúpu drahej kozmetiky pomocou rôzneho nátlaku. Komentáre pod článkom nie sú skutočné komentáre. Ľudia, ktorí si výrobok objednali a chcú ho vrátiť sa žiaľ snažia často krát písať do komentárov no v domnienke, že je ich komentár vymazaný, odhodlávajú sa hľadať aj iné spôsoby kontaktu. Vrátenie tovaru je totiž problematické a komentáre samotné nie sú komentáre, ale len narafičený vzhľad podobný na Facebook komentáre.

Podvodníci stojaci za týmito stránkami využívajú neustále nové a nové domény a názvy výrobkov. Používajú však stále ten istý spôsob podvodu voči ľuďom pomocou fingovaných bezcenných magazínov. Tie pritom zvládne rozoznať aj človek so základnými znalosťami na internete. Pri klikaní na akékoľvek odkazy v nich neobjavia nič, pretože sa otvára stále jediná reklama na konkrétny výrobok. Zarážajúce je už tvrdenie, že kozmetika Lefery vyživuje DNA. DNA pritom ako vnútorný kód v bunkách nedokáže prijímať molekuly akejkoľvek výživy. Je to nemožné a hlúpe.

Obetí je oveľa viac

Obetí takýchto reklamných bannerov, ktoré sa dajú označiť aj ako forma HOAXu, je oveľa viac ako sa prihlási s trestným oznámením na polícií. Do redakcie HOAX.sk píšu denne naštvaní ľudia, ba dokonca aj takí, ktorí si práve HOAX.sk spájajú s organizáciou celého podvodu, zrejme z nevedomosti a neschopnosti pochopiť popisované články. Na Slovensku je mnoho žien, ktoré majú veľmi malé skúsenosti s internetom a dostávajú sa naň s obmedzenými znalosťami rizík. Ideálnou obeťou tohto podvodu je žena od 40 rokov vyššie navštevujúca veľké denníky, portály, spomenuté stránky, ale veľmi rýchlo sa dá na podobné reklamy naraziť už aj na portáli Uloz.to, kde je vysoká šanca na objavenie práve podvodných bannerov sľubujúcich schudnutie, či naučenie cudzej reči za dva týždne. Ide o malé škody, ktoré polícia nerieši. Najmä neexistuje spojenie poškodených, ktorí by spoločne mohli bojovať jednak za zákaz činnosti tajných podvodníkov bez uvedenia sídla a prevádzkovateľa, no zároveň sa neudialo nič ani na pôde prevádzkovateľov slovenských portálov, ktoré tieto reklamy zverejňujú. Nefungujúci výrobok, či dokonca doplnok stravy, tvorí riziká, no nie každý má prehľad aj o tom, ako hľadať skutočné recenzie – nie tie zaplatené a nafingované na podobných stránkach.

Kampane nie sú operované len prostredníctvom Google AdWords, ale používajú aj vlastnú agentúru, ktorá poskytuje script pre zobrazovanie len týchto reklám. Script nasadili mnohé slovenské portály práve preto, že sľubuje vysoké odmeny len za zobrazovanie bez ohľadu na reálnych zákazníkov. Obsah je pritom vzhľadom k takémuto fungovaniu veľmi ľahko filtrovateľný. Portály na Slovensku však majú záujem zobrazovať aj scripty týchto bannerov práve pre zisk. Bez ohľadu na to, že ide o zavádzanie ľudí.

Mohlo by zaujímať tiež:

Tomáš

Tomáš
Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.



Inzercia

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu