ZN.SK
Ján Malinovský, vymyslený gastroeneterológ

Nový internetový podvod: zápach úst a prípravok New Breath

Slovenský internet od pondelka v obrovskej miere zaplavujú nové falošné reklamné bannery na New Breath

Slovenský internet od pondelka v obrovskej miere zaplavujú nové falošné reklamné bannery na New Breath aj na slovenských portáloch zvučných mien, kde špekulanti nakupujú priestor a naše portály im to tolerujú. Tentoraz sa však dostávajú aj do Google reklamy v takej miere, že je nemožné aj z našej strany odfiltrovať všetky problémové domény. Len za dnešok sme našli 4 rôzne domény smerujúce na prípravok, ktorý vás zbaví zápachu z úst.

Falošné stránky

Šokujúce informácie v banneroch a rôznych reklamách informujú o zvláštnej metóde, ktorú náhodou objavila mladá študentka, v inej reklame hlásia, že bola vedcami objavená nová metóda, ako sa zbaviť zápachu z úst. V treťom je uvedené, že bola objavená nová bylina, ktorá má liečivé účinky a zázračné… poznáte to? Nepochybne vám to niečo pripomína. Sme bombardovaní už niekoľko rokov beztrestne obrovskou sieťou podvodných bannerov, reklám, podvodných stránok a podvodného predaja. Asi len tri miesta na webe a stovky, či tisíce podvedených medzi Slovákmi – to sú miesta, komu to prekáža.

Ján Malinovský, vymyslený gastroeneterológ

Kompetentní žiaľ na Slovensku stále nedokážu vyriešiť protizákonnú činnosť a dokonca predaj rôznych prípravkov. Aj v tomto prípade ide o falošné stránky, ktoré majú niekoľko bodov miestami až prehnane zarážajúcich.

  • Údajný lekár Ján Malinovský má byť špecialista v odbore gastroenterológia. Zhodou okolnosti je to odbor, v ktorom máme trochu prehľad. Takýto lekár a takýto výzor neexistuje v celej Strednej Európe, takže nie je to ani len Poliak, či Čech. Nie je to nikto. Meno aj funkcia, aj všetky drísty okolo sú výmysel. Muž na fotografii je totiž fotografia z fotobanky, ktorú si ktokoľvek môže zakúpiť po uhradení malej čiastky a použiť napríklad do firemnej prezentácie. Táto osobnosť, funkcia a meno má byť základom pre získanie dôvery. Ukazujú, že za tým stojí odborník a dlhoročná prax. Ibaže je to celé vymyslená lož. V podstate celé stránky sú vymyslená lož  hoci pôsobia, že tomuto nikto nemôže uveriť, každý je v určitom štádiu počítačovej gramotnosti a stále je dostatok obetí na to, aby sme sa aj týmto problémom zaoberali. Originál si môžete sami prezrieť na tomto odkaze – shutterstock.com/pic-196228010/…..html
  • Aj hneď prvý jazyk a údajne chorá žena pred a po… to nie je pred a po. Ale stále pred a pred, len s určitou farebnou úpravou. A ani nejde o chorú osobu a už vôbec nie človeka, ktorý by mal problém s dychom. Nafingovaná vymyslená zákazníčka Júlia Slováčková samozrejme neexistuje. Vidíte Photoshopom neodborne nakreslený „zdravotný problém“ na jazyku vľavo? Zvláštne že pred aj po trafila jazyk do rovnakej výšky! Opäť je to len stiahnutá fotografia z fotobanky: https://de.fotolia.com/id/98941191
  • Ďalší problém je, že ak prichádzate na tieto stránky propagované falošnými reklamami, hrajú sa na magazín. Zobrazujú prvky sociálnych sietí, no sú to len nafingované obrázky. Žiadne stránky nemajú, ani lajky, ani zdieľania. Magazín dokonca nie je magazín, ale jedna fingovaná tvrdá stránka bez odkazov, pričom všetko vedie na nákup prípravku.
  • Komentáre pod článkom sú presne tie isté, v rovnakom rozmedzí času, ako na iných portáloch rovnakej podvodnej siete.
  • Komentáre posúvajú každý deň dátum podľa toho, aký dátum je dnes. Psychologicky sa snaží stránka vyzerať, že je aktuálna a všetko to dianie – diskusia sa odohráva práve teraz.
  • Všetky fotografie sú posťahované z internetu a rôznych stránok venujúcich sa ochorenia jazyka, hrtanu, ústnej dutiny.
  • Stránky obsahujú na podstránke s nákupom vymyslené identity a príbehy ľudí, ktorí prípravok vyskúšali a údajne ho aj skúšajú dlhší čas. Pritom zmienka o ňom na internete pred časom ešte nebola a nemohla byť.
  • Predajca sa opäť zatajuje, Nevidíte oprávnenie na predaj, nevidíte IČO, DIČ, nevidíte sídlo, adresu, zastúpenie na Slovensku. Hoci slovenské číslo uvádzajú, nič viac v spojitosti so Slovenskom. Obchodné podmienky vôbec nespĺňajú podmienky Slovenskej obchodnej inšpekcie. Netušíte, ako bude prebiehať vrátenie peňazí, okrem toho ako sa už mnohí podvedení presvedčili, vrátenie peňazí je nemožné.
  • Stránky vytvárajú psychologický nátlak. Informujú, že len dnes (vždy je tam dnešný dátum, je jedno, či 28. augusta, alebo 3. januára) je špeciálna akcia, ktorá čoskoro končí.
  • Keď sa snažíte odísť z tejto stránky, systém kódu sa vás snaží držať a vytvorí ešte presvedčovací preskok na novú stránku.
  • Predajná stránka zobrazuje neustále pohyblivé informácie o tom, kto si práve výrobok objednal a odkiaľ je. Tieto informácie sú však uložené v kóde stránky a vybiehajú, pretože sú nastavené, aby vybiehali. Ak vám teda stránka zobrazuje, že je práve na webe 228 ľudí a práve pani Jana z Trenčína objednala jedno balenie, tak sa môžete len pousmiať. Z technického hľadiska a z pohľadu ľudí, ktorí sa podieľajú na vývoji stránok vás môžeme ubezpečiť, že vzhľadom na amaterizmus v celom kóde stránok je nemožné, aby mali sofistikovaný špecializovaný systém, ktorý by filtroval krstné mená, automaticky k formulárom dopĺňal, či je daný zákazník Pani, alebo Pán a zároveň by skloňoval mestá z políčka mesto „Trenčín“ do podoby „z Trenčína“. Pre laika azda hneď jasné, aj bez pozerania vnútorného kódu.
  • Prípravok New Breath, alebo NewBreath je v skutku zázrak, ako sa dozvieme z príšerne napísaných textov a príbehov vymyslených ľudí.

Aj toto je prípad, ako sa na internete snaží niekto podvodom vylákať od ľudí peniaze. Článok nehodnotí účinky prípravku, ani jeho obsah. Môže ísť o mentolové cukríky, sódu bikarbónu, alebo reálne fungujúci zázrak, o ktorom nikto nikde ešte nepočul. Spôsob, akým sa propaguje ale hovorí za všetko. Podvodom je celý portál a jeho niekoľko klonov v neznámom počte rozvešaných po internete nazvaný na základe mieri zavádzania a zákerných ťahov voči ľuďom. Ide o výnimočný a opakovaný prípad zavádzania, klamania a lákania do pasce, ktorý sa opakuje bez akéhokoľvek postihu a nečinnosti úradov. Aj najmä preto, že poškodení pri malej sume nekonajú a nepodávajú podnet na SOI, či trestné oznámenie na políciu. Nástroje na vymietenie týchto stránok by pritom mohli byť reálne, no základom je upozorniť, že táto oblasť problémom naozaj je. Vzhľadom k hodnote priestoru, ktorý kampane využívajú viac ako 5 rokov je možné uvažovať o obrovskej návratnosti z nákupov.

Pripravil Dávid a Tomáš,

Mohlo by zaujímať tiež:

ZN.SK

Pod autorom ZN.SK vychádzajú články externých redaktorov a články viacerých autorov súčasne. Neraz vám tak prinášame rozsiahlu tému, alebo článok neobvyklý voči ostatnej našej tvorbe.



Inzercia

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu